Fremskynder lansering av svensk-norsk el-lastebil Volta Trucks skulle etter planen ha markedslansering i Sverige i 2024. Nå fremskyndes lanseringen til i sommer, og en rekke store svenske transportselskap vil motta Volta Zero-lastebiler fra testflåten for å sjekke ut om den elektriske 16- og 18-tonneren er noe å satse på for sin bydistribusjon.
Har skrevet kontrakt på 50 hydrogen-elektriske lastebiler SR Group var i Tyskland på verdenspremieren og hadde med seg signeringspennen.
NLF: Ikke til å tro! – Enovas beslutning om å fase ut støtten til investering i biogass lastebiler og elektriske varebiler er komplett uforståelig, tordner Geir A. Mo, administrerende direktør i Norges Lastebileier-Forbund.
Ford F-Max introdusert i Danmark - Norge følger etter LANSERT: Ford F-Max er nå lansert for det danske markedet. Dette skjedde under Transportmessen i Herning.
Solceller på trekkvogna gir god økonomi LANGHUS: Vi må innrømme at vi var litt skeptiske da vi ble invitert til TTI på Langhus for å se solceller bli montert på en trekkvogn.
Nytt digitalt dashbord I en stor trinnvis endring introduserer Scania nå lastebiler med digitale dashbord, basert på en modulær elektronikkarkitektur som inkluderer en rekke nye sikkerhetsfunksjoner.
DFDS: Har startet levering av 125 elektriske lastebiler Volvo har levert de første 20 av 125 elektriske lastebiler til DFDS
Toyota bidrar med brenselsceller til ny europeisk lastebil Det franske oppstartselskapet Hyliko planlegger å integrere Toyotas andre generasjons hydrogen brenselcellemoduler i lastebiler til deres nullutslipps-flåtetilbud.
DB Schenker og Ekornes: starter langdistansetransport med biogass Selskapene har i samarbeid etablert en ny langdistanserute mellom møbelprodusentens lager i Sykkylven og Oslo Havn.
Sørum Transport kjøpt opp - Jeg kjenner på kroppen at tiden nå er inne for å gi stafettpinnen videre, sier Harry Nilsen.
Politiet advarer: Se opp for tyveribande på tokt på Østlandet! NHO Logistikk og Transport har mottatt et varsel fra Politiet om mobile vinningskriminelle som har spesialisert seg på grove tyverier av kapell-/trailertilhengere med varer/elektronikk.
Bestillingene ruller inn Kundene er på vei over fra testing til kjøp av både titalls og hundrevis av elektriske lastebiler.
DHL tester ut punkteringssikre dekk Denne typen dekk har vært under utvikling i mange å. Nå blir det kommersiell testing i stor skala.
Scania solgte flest lastebiler - og elektriske lastebiler øker kraftig Det ble registrert 31 flere lastebiler i 2022 enn i 2021. Totaltallet endte på 4666 registreringer over 3500 kg.
PostNord: Biogass-lastebil kjørte Oslo-Bergen-Oslo på én tank - Nå får vi en helt ny fleksibilitet når det gjelder kapasitet og rekkevidde til containerbiler på biogass.
Her er regjeringens planer for elektrifiseringen av tungbilbransjen Det grønne skiftet kommer og elektrifiseringen av veitransporten er i gang. Nå har regjeringen lagt frem sin nasjonale ladestrategi.
66-tonns elektrisk Scania i Verdal Nord-Europas største aktive kalkbrudd ligger i et dalføre 250 meter over havet og 21 km øst for Verdal havn. Mellom bruddet og havna kjører Verdalskalk 1,5 million tonn kalk årlig.
Skal kjøre fra Moss til Rotterdam uten hender på rattet Innen tre og et halvt år skal det gå lastebiler uten fører fra Nederland til Moss.
40 millioner til handlingsplan mot sosial dumping i transportsektoren Regjeringen prioriterer 40 millioner til oppfølging av handlingsplanen mot sosial dumping i transportsektoren
Gir et glimt av fremtidens transportløsninger på Lillestrøm Nordic Logistics Association markerer tiårsjubileum med jubileumskonferanse på Automessen på Lillestrøm i onsdag.
Havi og Scania med førerløs godstransport på svenske veier Den svenske lastebilprodusenten Scania og logistikkselskapet Havi Supply Chain kjører en testpilot på offentlige veier mellom Jönköping og Södertälje.
El-varebil med mange varianter Iveco eDaily er tilgjengelig som kassebil, med hytte, med dobbelthytte, som chassis og som minibuss, med totalvekt fra 3,5 til 7,2 tonn, med enkle og doble hjul, i en rekke høyder, og med forskjellige akselavstander.
Svenskene øker til 34,5 meter i 2023 Om ett år åpner store deler av det svenske veinettet for lengre vogntog, med lengde på inntil 34,5 meter.
Krever historisk vei-løft Kun flaks hindret at brukollapsen på Tretten-broen i Gudbrandsdalen ikke endte i en dødsulykke. NLF krever at politikerne tar ansvar og bevilger mer penger til vedlikehold av broer og veier.