Innfører betaling for C&C

En av Storbritannias største varehus, John Lewis, innfører fra i dag av en av avgift på online-ordre i sitt Click&Collect-program.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kjeden håndterer mer enn 6 mllioner Click&Collect-ordre i året, og avgiften på £2 gjelder for ordre under £30. Endringen er som følge en av en nøye gjennomgang av selskapets CTO-utgifter (Cost To Serve), melder logistikktidsskriftet Logistics Manager.

- Endringen vil fortsatt gjøre de fleste ordrene gratis samtidig som vi får mulighet til å investere ytterligere i ekspansjon av Click&Collect-tjenesten vår, uttalte selskapets Online-direktør, Mark Lewis.

Ifølge Logistics Manager vil John Lewis investere mer enn 80 millioner britiske pund i sin Click&Collect supply chain-funksjon samt at ytterligere 100 millioner britiske pund investeres i IT-infrastruktur.

Powered by Labrador CMS