Har du opplevd god nett-logistikk?
Norges beste logistikkopplevelse skal kåres. Vi trenger din hjelp.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
De aller fleste forbinder netthandel med gode nettsider, lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring.
Et viktig område som ofte blir glemt, er den gode logistikkopplevelsen. Stopper logistikken opp, er dette helt avgjørende for om kundene og bedriftene handler hos nettopp din butikk i fremtiden. eHandelsforum satte fokus på dette gjennom etableringen av prisen, Årets logistikkopplevelse.
Målet er å finne den nettbutikken som skaper en best mulig logistikkopplevelse til glede for både kunder og ansatte.
I år vant milrab.no, en nettbutikk som leverer personlig utstyr til tøff utendørsbruk, slik som ekspedisjoner, militære operasjoner og lignende. De to foregående årene vant Komplett.no og Expert.no prisen.
Nå trenger juryen nye kandidater til neste års prisutdeling, som skjer under Nordic Business Forum i Oslo 22. januar.
Her kan du nominere en nettbutikk DU mener gir brukerne en god logistikkopplevelse.
Etter nominasjonsprosessen skal en fagjury gjøre research og diverse testkjøp graderer nettbutikken på åtte ulike kriterier:
- Informasjon før, under og etter
- Leveringsalternativer og fleksibilitet
- Pris på hjemlevering
- Dekningsområde
- Konkurransemessige fortrinn
- Innovasjon
- Returhåndtering
- Emballasje
Juryen består av:
- Finn Magnus Torall | Gründer og forretningsutvikler i nettbutikken, Milrab.no.
- Steffen Larvoll, Markeds- og IT-sjef i Lager & Industrisystemer AS
- Thor S. Molle, Logistikkdirektør i Netthandelen Holding. De eier blant annet Netthandelen.no og Blivakker.no.
- Øyvind Ludt, redaktør Moderne Transport og mtlogistikk.no.
- Henning Backe, Country Manager i Consignor AS
- Arne Andersson, rådgiver og talsperson på digital handel for Postnord, og er et ikon i den svenske e-handelsbransjen.
- André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.