Lanserer innkjøpsportal

Visma skal gi kundene bedre oversikt også på nettbrett.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Vismas innkjøpssamarbeid er et av Nordens største, med over 15.000 kunder. Kundemassen bidrar til å gjør selskapet til en attraktiv forhandlingspartner for leverandørene, og kan dermed gi bedre betingelser på administrative kjøp enn hva kundene kunne oppnådd alene. Rundt 40 ferdigforhandlede avtaler skal gi kundene tid til å fokusere på sine kjerneoppgaver, istedenfor å bruke tid på å lete opp de beste avtalene på for eksempel strøm, kontorrekvisita, datamaskiner, drivstoff, mobiltelefoner og reise. Mottoet synes å være at selv det beste du kan klare å finne alene i de fleste tilfeller skal være dårligere enn de ferdigforhandlede vilkårene som ligger i innkjøpssamarbeidet. Innen ekspresstjenester reklamerer for eksempel Visma på sine hjemmesider om rabatter på inntil 70% hos sine samarbeidspartnere DHL Expess og TNT Express.

Ifølge kundemagasinet VISMAgazine utvikler selskapet nå en kundeportal som skal effektivisere innkjøpsprosessen og samle alle kundens leverandøravtaler på ett sted. Her vil altså kundene finne alt de trenger av avtalekoder, rabatter og betingelser.

- Vismas nye kundeportal vil gi enklere innkjøpsprosesser, bedre kontroll og oversikt over dine avtaler også på nettbrett, sier Carl Moltzau, adm. direktør i Visma Advantage til kundemagasinet.

Powered by Labrador CMS