Posten Brings logistikksenter på Alnabru går mot travle tider de neste ukene. Her fra november i fjor.

Henter 1500 ekstra hender til høysesongen

Posten Bring henter inn en stor mengde ekstra medarbeidere for å ta unna de store pakkemengdene som er forventet fra Black Friday og fram til jul.

Publisert

Totalt er det over 750 ekstra medarbeidere som skal håndtere de store godsmengdene som er forventet, opplyser Posten Bring. Det er noe lavere enn de rundt 800 som ble hentet inn i fjor. 

– Vi merker allerede stor pågang, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten Bring, som nå er klare for å håndtere de store pakkemengdene under årets høysesong. Foto: Posten

– Vi merker at årets høysesong er i gang. For Posten er dette den mest hektiske, men også morsomste tiden på året. Nå er det en helt spesiell stemning på våre terminaler som bærer preg av å være nisseverksteder med store mengder pakker og høy aktivitet. Nå skal vi sikre at juletrafikken har god flyt. Vi skal levere pakker, julegaver og julepost til både inn- og utland og sørge for at det kommer frem i tide, sier Hans-Øyvind Ryen, konserndirektør i Posten Bring.

Til årets høysesong er også 2.000 elektriske kjøretøy klare for å levere julepost- og pakker, over halvparten av landets befolkning vil i år få julepakkene levert med el-kjøretøy.

Slik har Posten Bring forberedt seg på årets høysesong:

  • Over 2.000 elektriske kjøretøy er satt i drift for å levere elektrisk til over halve landets befolkning.
  • Over 750 ekstra medarbeidere er hentet inn til Postens 18 terminaler for å ta unna pakkemengdene.
  • Aldri før har det vært enklere å hente eller sende pakker med betjente eller selvbetjente hentesteder. I dag har Posten 3.600 slike hentesteder over hele landet, noe som tilsvarer en økning på 131 prosent de siste fire årene.
  • Pakkebokser er plassert ut på over 1.900 lokasjoner fra Lindesnes i sør til Svalbard i nord. De selvbetjente Pakkeboksene gir kundene mulighet til å hente og sende pakker hele døgnet.
  • Ved 1.660 Post i Butikk og Posten Pakkeutlevering jobbes det kontinuerlig med å utvide kapasiteten for pakker.
  • Kundeservice øker med 40 ekstra medarbeidere samtidig som åpningstiden på telefon og livechat utvides til klokka 19.00 på hverdager fra 20. november og fram til julaften. Kundeservice er åpent så lenge det utføres hjemkjøring. I tillegg vil kundeservice holde lørdagsåpent for hjelp med Pakkeboksene og livechat. Taleroboten er tilgjengelig hele døgnet og kan hjelpe med f.eks. sporing.
  • Husk også at ved hjelp av Posten-appen kan du spore pakkene dine. Der vil du også få hentemeldingene fra Posten.
  • Pakker må hentes innen sju dager fra hentestedene, men Posten oppfordrer alle til å hente pakkene så raskt som mulig etter at man har mottatt hentemelding.
Powered by Labrador CMS