Det er travelt som i julestria på Posten og Brings logistikksenter i Oslo.

Jula kom tidlig til Posten

Pakker fra netthandelen økte med 48 prosent i fjor og veksten fortsetter inn i dette året. Hos Posten er det nå jul året rundt.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Pandemien har endret handlevanene våre, sannsynligvis permanent. Hjemlevering av pakker setter stadig nye rekorder.

- Pandemien har fungert som en turbomotor for netthandelen. Den store pakkeveksten fra netthandel fortsetter. Vi er ikke vant med julestemning i april. Vi gleder oss over å ha mye å gjøre, men det er nå så høye pakkevolum at vi oppfordrer kunder til å hente pakkene så fort de kan på både Post i butikk og i Pakkeboksene. Det må også tas høyde for at det nå kan oppstå noe forsinkelser, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, pressesjef i Posten.

For å ta unna de høye pakkevolumene har Posten nå tilsvarende bemanning som de har under julerushet, og det hentes inn flere el-varebiler for å levere pakker hjem på døren til kunder.

Kundene liker også å følge med. Posten-appen har nå blitt lastet ned av over en million brukere. Posten oppfordrer kundene til å bruke denne aktivt for å se hvor pakken er underveis, og få varslinger om eventuelle forsinkelser.

De som bruker Posten-appen får live-informasjon om pakker som er på vei og kan lettere unngå misforståelser med svindelmailer. Appen gir også informasjon om når det er minst folk i den lokale Post i butikken, slik at man kan unngå kø.

Powered by Labrador CMS