Raoul Grünthal, vd Schibsted Sverige og Bonnier News-vd Anders Eriksson. Foto: Stefan Jerrevång / AFTONBLADET/2800

Schibsted lager svensk Helthjem-variant

Sammen med Bonnier News lanserer Schibsted Sweship, som skal kjempe om kunder i det svenske e-handelsmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I Norge har Schibsted med hell etablert Helthjem, og eier nå selskapet sammen med Amedia, og Polaris. Nå gjøres en lignende satsing i Sverige sammen med Bonnier News.

De to selskapene har etablert Sweship – et selskap som skal tilby innovative leveringsløsninger. Målet er å skape nye muligheter i det voksende e-handelsmarkedet.

- Vi ser at det er stort behov for mer effektive, pålitelige og bærekraftige distribusjonsløsninger i markedet, og dette er det vi håper å få til med dette selskapet, sier CEO i Bonnier News, Anders Eriksson.

- De siste årene har vi utviklet flere nye og vellykkede distribusjonstjenester. Vi ser nå en økende etterspørsel etter disse tjenestene i Sverige, både fra svenske og internasjonale kunder. Med et joint venture med Bonnier News, kan vi imøtekomme denne etterspørselen, sier Raoul Grünthal, toppsjef for Schibsted i Sverige.

Bonnier News har allerede et distribusjonsselskap i Sverige kalt Early Bird, som betjener e-handelsmarkedet via distribusjonsselskapet MTD. Sweship og Early Bird blir to separate selskaper, men vil utnytte det samme distribusjonsnettverket.

På samme måte som Helthjem gjør i Norge, bruker MTD avisbudnetteverket i Sverige.

Powered by Labrador CMS