PostNord tar grep og styrker kapasiteten betydelig på hjemlevering, forteller administrerende direktør Robin Olsen.

PostNord mangedobler kapasiteten

Den enorme veksten i netthandelen i korona-tiden gjør at PostNord tenker kreativt.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Som Moderne Transport skrev før helgen, har situasjonen landet er i, der de aller fleste holder seg hjemme, ført til en voldsom vekst i både netthandel generelt, og hjemleveringer spesielt. 

– Hos oss har vi nesten en dobling av hjemleveringsvolumene sammenlignet med samme uke i fjor, fortalte netthandelsekspert hos PostNord, Rikke Kyllenstjerna til Moderne Transport.

Med en slik voldsom vekst gjør PostNord det de kan for å ha nok kapasitet til å etterkomme etterspørselen. 

- Vi i PostNord lanserer nå en ny løsning som gjør at kapasiteten for hjemlevering opptil tidobles gjennom at sjåfører som normalt kjører til butikk, nå også vil levere hjem på dagtid, sier administrerende direktør i PostNord, Robin Olsen.

- PostNord har et viktig samfunnsoppdrag i å sørge for trygg hjemlevering til de tusen hjem. Som en følge av koronautbruddet ser vi en reduksjon av butikkleveringer, mens behovet for hjemlevering bare vil øke i tiden fremover. Vi tilfører markedet nå en kraftig kapasitetsøkning, legger han til.

I dagens situasjon tar PostNord også nødvendige forholdsregler for å hindre smitte. 

- For å redusere korona-smitte krever vi ikke signatur ved levering, og forbruker kan selv velge levering med å angi leveringssted som ytterdør, bak huset, putekasse eller garasje, sier Olsen. 

Powered by Labrador CMS