Elisabeth Myhre i Foodora satser på å ta markedsandeler i logistikkmarkedet i løpet av 2022.

Vil levere pakker på minutter

De rosa syklistene til Foodora skal nå levere pakker fra butikker, i tillegg til takeaway.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Foodora har slått seg opp på å levere blant annet takeaway og dagligvarer som kundene bestiller i foodora-appen. Nå tar de steget fra egen app og inn i logistikkbransjen. Hurtighandelselskapet skal bli en hjemleveringstjeneste for alle med egen nettbutikk.

- Vi skal etablere en ny standard. Mens andre snakker om dager, jobber vi på minutter. Det vet vi er noe nordmenn vil ha, sier Elisabeth Myhre, Managing Director i foodora Norge.

- I dag tar det som regel flere dager fra man bestiller på nett til man har pakken i hånden. Vi skal ta Foodora-standarden fra take-away til pakkelevering, sier Myhre.

Foodoras inntreden på markedet for pakkelevering er nå på teststadiet, men forventes å rulles ut i 2022. Selskapets første testpartner er Kinsarvik, Norges største helsekostbutikk på nett. Foodora har rundt 4000 bud i 20 byer, men pakkelevering vil i første omgang skje i de store byene.

- Akkurat nå er vi på teststadiet og skal gjøre oss noen nyttige erfaringer. Men, vi har ikke for vane å dvele for lenge ved ting, heller tvert imot. Jeg har stor tro på dette og er utålmodig for å komme ordentlig i gang. Det er jo nestegenerasjons netthandel: hurtighandel. Nordmenn vil gjerne ha leveringer på døra, helst på minutter, samme om det er mat, mobiler eller medisiner, sier Myhre.

Powered by Labrador CMS