Kalmar med nytt serviceprogram

Vil optimalisere kundenes prestasjoner gjennom ulike serviceavtaler.

Publisert Sist oppdatert

Kalmar, som er en del av Cargotec, har lansert konseptet Kalmar Care, en ny type servicekontrakter. Målet er å gi kundene økt fleksibilitet, produktivitet og kostnadseffektivitet.

I systemet finnes med fire typer kontrakter, som blir standardisert for hele verden i alle kundesegmenter. Kundene kan velge kontrakt ut ifra hvor tett oppfølging de ønsker fra leverandøren.

De fire nivåene er Kalmar Support Care, Kalmar Essetial Care, Kalmar Complete Care og Kalmar Optimal Care. I førstnevnte avtale vil service bare utføres «on demand», mens Kalmar i en Optimal Care-avtale vil følge opp med tilnærmet fullt ansvar for vedlikeholdet.

- Vi erkjenner at hvert sekund er viktig i store industri- og terminaloperasjoner. Ethvert brudd i kjeden kan ha betydelige konsekvenser for kostnadene. Vedlikehold har vært en essesiell del av Kalmars forretning lenge, men vi tilbyr nå et klart definert utvalg av servicemuligheter slik at kundene kan få sin forretningsdrift på sine egne vilkår, og med bedre kostnadsforutsigbarhet, sier visedirektør Thomas Koskimaa, i Kalmar Services.