INNFLYTTERE: Produktleder Trond Bræin (fra venstre), administrerende direktør Terje Claussen og salgssjef Thomas Lindland gleder seg over helt nye muligheter med nye og større lokaler.
INNFLYTTERE: Produktleder Trond Bræin (fra venstre), administrerende direktør Terje Claussen og salgssjef Thomas Lindland gleder seg over helt nye muligheter med nye og større lokaler.

Ramberg flyttet inn på Fugleåsen

I helgen flyttet B.H. Ramberg inn i sine nye lokaler i Fugleåsen. Om noen måneder står det nye anlegget i Hanekleiva klart.

Publisert Sist oppdatert

B.H. Ramberg har sin base i Drammen, men er i ferd med å vokse seg store andre steder også. I helgen flyttet transport- og logistikkleverandøren inn i DSVs tidligere lokaler på Fugleåsen i Nordre Follo kommune.

Her samles selskapets to tidligere terminaler på Langhus og Berger på et 7500 m² stort gulv. Det bedrer effektiviteten.

Forrige uke så det slik ut inne i terminalen, men Ramberg-gutta lover at det raskt skal fylles opp her.
Forrige uke så det slik ut inne i terminalen, men Ramberg-gutta lover at det raskt skal fylles opp her.

– Konsolideringen gjør at vi får en helt annen drift på ett gulv. Vi får mye bedre produksjonsmuligheter, kan ha senere avganger og vi posisjonerer oss for et mye større nedslagsfelt, forklarer salgssjef Thomas Lindland til MT.

Mens den nye terminalen skal styrke Ramberg der de allerede er sterke, nemlig transportvirksomheten, skal det nye anlegget i Sande gjøre det mulig å vokse innen 3PL og netthandel. Her skal det i tillegg til 25.000 palleplasser også installeres en Autostore på 20.000 kasser.

– Vi satser tungt på Autostore og småvareplukk opp mot netthandel, sier administrerende direktør Terje Claussen.

I løpet av det siste året har Ramberg også etablert seg i nye lokaler i Stavanger, Bergen og Trondheim. Alle utbyggingene og nye anlegg gjør at hverdagen for de ansatte i Ramberg endres. I løpet av tiden fra 1. januar 2020 til høsten 2021 vil samtlige ansatte i den familieeide bedriften få et nytt arbeidssted.

Les mer om Rambergs ambisiøse satsing i neste utgave av Moderne Transport.

Denne uken er det igjen hektisk aktivitet ved den tidligere DSV-terminalen på Fugleåsen, som nå Ramberg har overtatt.
Denne uken er det igjen hektisk aktivitet ved den tidligere DSV-terminalen på Fugleåsen, som nå Ramberg har overtatt.