Freja og Ramberg blir samboere

FREJA Transport & Logistics og B.H. Ramberg går sammen om nytt logistikksenter.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

På Langhus ved E6 sør for Oslo har de sikret seg et 8400 m2 stort kombinasjonsbygg.

FREJA utvider dermed hovedkontoret og flytter i slutten av august til det moderne logistikksenteret i Snipetjernveien 2 på Regnbuen Industriområde.

Langhus i Ski er strategisk godt plassert for de økende internasjonale trafikkene, samt den nye Oslofjordforbindelsen som kommer.

Fornøyd Eloranta

Ifølge pressemeldingen hadde FREJA i 2014 en vekst på 15% i et krevende norsk marked. Selskapet har mål om å ta ytterligere markedsandeler i 2015, og vil styrke bemanningen i tråd med dette.

Adm. direktør Kjell-Arne Eloranta i FREJA Transport & Logistics kan konstatere at logistikklagrene er tilnærmet fulle. Med logistikksenteret nord for Oslo og det nye logistikksenteret betjener FREJA nå ca. 30.000 palleplasser i et voksende Healthcare/Farma-segmentet, i tillegg til øvrige segmenter med høye kvalitetskrav.

Det nye senteret er plassert på en 23 mål stor tomt. Foruten et høylager for 8000 paller har logistikksenteret og en 1600 m2 stor kontorfløy.

Speditørløsningen

B.H. Ramberg åpner en ny terminal på over 3000 m2 i kombinasjonsbygget. Dette kommer som et tillegg til dagens aktiviteter på både Berger og i Drammen.

Ramberg har gjennom de senere år utviklet seg til å bli en betydelig aktør innen landsdekkende distribusjon av stykk- og partigods i Norge. Et av deres beste produkter er speditørløsningen, en skreddersydd løsning for terminalhåndtering og landsdekkende distribusjon i Norge.

Ifølge pressemeldingen er en tilpasning til kundenes behov i tråd med Rambergs strategier.

Med denne utvidelsen vil Ramberg ha tre terminaler plassert strategisk ved alle innfallsporter til Oslo. Terminalene vil være direkte tilknyttet deres landsdekkende stykk- og partigods system med direkte trafikker til alle hoved-destinasjoner i Norge. Fordelene vil være bl.a. å gi miljø-, trafikk- og kostnadsgevinster for både transportører og kunder.

Terminalen åpner 15. september.

Powered by Labrador CMS