Linda Johansen Skin Care flytter sine logistikkoperasjoner til 360 Logistics automatiserte anlegg på Økern.
Linda Johansen Skin Care flytter sine logistikkoperasjoner til 360 Logistics automatiserte anlegg på Økern.

Linda Johansen valgte 360 Logistics

– Vi visste at vi skulle til 360 sekundet vi tråkket inn på fulfilmentsenteret deres i Oslo, sier Linda Johansen om sin nye 3PL-partner.

Publisert
Linda Johansen har skapt et av Norges mest suksessrike komsetikkmerker sammen med ektemannen Timm Wold, og blant annet gått til topps i Posten/Brings kåring av årets nettbutikk.
Linda Johansen har skapt et av Norges mest suksessrike komsetikkmerker sammen med ektemannen Timm Wold, og blant annet gått til topps i Posten/Brings kåring av årets nettbutikk.

– Når man driver nettbutikk er lager og logistikk noe av det viktigste man må lykkes med. Det vet vi alt om etter å ha pakket og sendt ut ordre fra eget stuegulv i den spede begynnelsen. Nå er vi heldigvis kommet i en posisjon hvor vi kan sette bort logistikken til en profesjonell aktør og fokusere videre på det vi er gode på, nemlig produktutvikling og merkevare, sier Linda Johansen, som startet Linda Johansen Skincare i 2008 og nå driver det sammen med ektemannen Timm Wold.

I dag er Linda Johansen Skincare et av Norges ledende kosmetikkbrands i premiumsegmentet, og har solgt skincare og makeup for over 250 millioner siden 2018.

– Andre sitter fast på 80-tallet

Linda Johansen har hatt sin lagervirksomhet hos en annen 3PL leverandør siden 2020, men flytter nå hele virksomheten til 360 Logistics i Oslo.

– Vi visste at vi skulle til 360 sekundet vi tråkket inn på fulfilmentsenteret deres i Oslo. Automasjonssystemene, menneskene, rutinene, og oppfølgingen vi har mottatt får andre aktører til å virke som de sitter fast på 80-tallet. Sammedagslevering til våre kunder 7 dager i uken i Stor-Oslo-området har stått høyt på ønskelisten, i tillegg opplever vi en veldig god kjemi med ledelsen og kjenner oss igjen i gründermentaliteten som gjennomsyrer hele selskapet, sier Johansen.

Kommersiell direktør Michael Hansson er godt fornøyd med å kunne putte Linda Johansens kosmetikk inn i 360 Logistics' Autostore.
Kommersiell direktør Michael Hansson er godt fornøyd med å kunne putte Linda Johansens kosmetikk inn i 360 Logistics' Autostore.

For 360 Logistics, som er en fremoverlent og offensiv 3PL-aktør som startet opp i 2018, passer den nye kunden midt i blinken.

– Linda Johansen Skincare er drømmekunde som vi har fulgt med på lenge. Små netthandelsvarer som kosmetikk er vår spesialitet, og de checker av alle bokser når det kommer til volum, omdømme, profesjonalitet og vekstutsikter. Onboardingen har så langt gått sømløst og vi gleder oss veldig til å bidra til selskapets videre suksess, både i Norge og i utlandet, sier kommersiell direktør Michael Hansson.

360 Logistics anlegg på Økern er preget av høy grad av automasjon.
360 Logistics anlegg på Økern er preget av høy grad av automasjon.

Rekordår

Han forteller at signeringen av Linda Johansen gjør at 360 går mot et nytt rekordår. 360 har i dag 30 nettbutikker på kundelisten som de sender over én million pakker for årlig. I fjor omsatte selskapet for over 60 millioner kroner og har blant annet Ferd, Dovetail og Skyfall Ventures på eiersiden.

Nylig ble det også kjent at selskapet blir det første til å flytte inn i Fabritius' nye logistikkpark i Drøbak. Der flytter selskapet inn mot slutten av 2023 i et 19.000 m² stort bygg der 360 skal leie 10.000 m². Per i dag har 360 Logistics sitt lager på Økern i Oslo, og har et tett samarbeid med PorterBuddy – noe som gir muligheter for svært raske hjemleveringer for kundene.

Powered by Labrador CMS