PostNords Robin Olsen forteller om positive resultater, takket være netthandelen.

Solide resultater i PostNord

PostNord hadde en sterk resultatforbedring andre kvartal og første halvår.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Lønnsomheten er forbedret, tross negativ påvirkning av Covid-19-restriksjonene.

Selskapet opplever sterk vekst innen netthandel og direkte leveranser til forbrukere. Dette har kompensert for reduserte inntekter fra butikkleveranser og økende sykefravær.

Netthandel er kluet

Adm. direktør Robin Olsen i PostNord Norge ser en sterk positiv resultatforbedring i den norske virksomheten.

- Justert for negative valutaeffekter har vi en organisk vekst på 8 prosent og 6 prosent for henholdsvis andre kvartal og første halvår 2020, sier Olsen som også viser til sterk vekst innen netthandel og leveranser til forbrukere.

– Dette har kompensert for reduksjonen av inntekter for butikkleveranser i forbindelse med korona-restriksjonene, sier den norske PostNord-sjefen og fortsetter:

- Vi har forbedret våre leveringstjenester til både private og bedrifter, for blant annet å minimalisere smittefare for korona, noe markedet har tatt godt imot, forteller Robin Olsen.

Forretnings-fokus

PostNords konsernsjef Annemarie Gardshol har følgende kommentar til selskapets sterke vekst og positive resultatutvikling:

- Vi har et tydeligere forretningsmessig fokus, og den pågående transformasjonsprosessen har bidratt til økt lønnsomhet og vekst. Den pågående korona-situasjonen har påvirket våre kunder, samarbeidspartnere, leverandører og oss selv betydelig. Selv om usikkerheten fortsatt er stor, har vi som selskap håndtert denne vanskelige situasjonen bra i andre kvartal. Tross økende sykefravær og en kraftig økning i etterspørselen, har vi levert på vårt oppdrag med høy leveransekvalitet og god effektivitet, sier konsernsjef Annemarie Gardshol.

Powered by Labrador CMS