
Kriseerfaring var nyttig for Maersk
Erfaringer fra det dramatiske datangrepet i 2017 var nyttige å ha da Maersk skulle håndtere covid-19-krisen, forteller Marit Vårdal i Maersk Norge i dette webinaret med Logistikkforeningen.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Covid-19 har kastet hele verden ut i ukjent farvann. For veldig mange har det medført store omveltninger, noe logistikkbransjen har merket svært godt.
Noen har fått det veldig tøft. Andre har fått mer å gjøre. Atter andre har funnet ut at de må gjøre ting på nye måter i fremtiden. Kort sagt, covid-19 har medført at man ser på arbeidshverdagen med nye øyne.
Logistikkforeningen har med bakgrunn i dette invitert ulike logistikkledere til å dele sine erfaringer i en webinar-serie. Først ut er Marit Vårdal managing director i Maersk Norge AS.
Hun forteller hvordan Maersk har håndtert krisen, og deler også hva som skjedde da Maersk globalt ble utsatt for et dataangrep i 2017 som kostet logistikkgiganten opp mot to milliarder kroner. Erfaringen med krisehåndteringen da, viste seg å være gull verdt da covid-19 slo til.
Intervjuet ser du øverst i saken.