Posten har stor synlighet av elektriske nyttekjøretøy, blant annet som her på Svalbard. Det bidrar trolig til at selskapet oppfattes som bærekraftig.

Kåret til Norges mest bærekraftige logistikkselskap

Norske forbrukere oppfatter Posten Norge som et foregangsfirma innen bærekraft.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For fjerde året på rad er Posten den merkevaren i pakke- og logistikkbransjen som nordmenn oppfatter å være mest bærekraftig.

Studien viser også at Posten kommer på 2. plass av samtlige 268 merkevarer som ble målt i Norge. Resultatene fremkommer i Europas største merkevarestudie på bærekraft, Sustainable Brand Index, som ble offentliggjort i tirsdag.

Det er Finn.no som topper kåringen, med Tine, Flytoget og Ikea på plassene bak Posten.

Bring er det nest beste selskapet i kategorien pakker og logistikk, med en 33. plass. Helthjem er nummer 80, mens PostNord er på 116. plass. DB Schenker ligger sist i kategorien med en 238. plass totalt.

Det er viktig å understreke at dette er en liste som forteller hvordan norske forbrukere oppfatter hvert enkelt selskap, ikke nødvendigvis et mål på hva hvert selskap gjør innen bærekraft.

Powered by Labrador CMS