
Kåret til Norges mest bærekraftige logistikkselskap
Norske forbrukere oppfatter Posten Norge som et foregangsfirma innen bærekraft.
For fjerde året på rad er Posten den merkevaren i pakke- og logistikkbransjen som nordmenn oppfatter å være mest bærekraftig.
Studien viser også at Posten kommer på 2. plass av samtlige 268 merkevarer som ble målt i Norge. Resultatene fremkommer i Europas største merkevarestudie på bærekraft, Sustainable Brand Index, som ble offentliggjort i tirsdag.
Det er Finn.no som topper kåringen, med Tine, Flytoget og Ikea på plassene bak Posten.
Bring er det nest beste selskapet i kategorien pakker og logistikk, med en 33. plass. Helthjem er nummer 80, mens PostNord er på 116. plass. DB Schenker ligger sist i kategorien med en 238. plass totalt.
Det er viktig å understreke at dette er en liste som forteller hvordan norske forbrukere oppfatter hvert enkelt selskap, ikke nødvendigvis et mål på hva hvert selskap gjør innen bærekraft.