Ny sporingsapp fra Posten

Ny og forbedret app for privatmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Posten har laget en ny sporingsapplikasjon rettet mot privatkundene, som nå vil kunne få et varsel på telefonen når en pakke er på vei.

Tidligere har kundene måttet taste inn sporingsnummeret på applikasjonen for å få informasjon om sendingen.

- Ved å registrere deg i løsningen vil du bli varslet når en pakke er på vei. Dermed blir det enklere å være kunde av Posten, sier konserndirektør Elisabeth H. Gjølme i Posten Norge.

Hun legger til at det for Posten vil bety færre henvendelser inn til kundeservice.

- Pakkesporing er den tjenesten vi får flest henvender om i løpet av en arbeidsdag.

Postens nye sporingsapplikasjon vil etter hvert bygges ut til å omfatte flere tjenester for privatmarkedet. For å benytte løsningen må du som kunde etablere en PostenID. Denne er personlig og skal gjør at kunden selv styrer all elektronisk kommunikasjon fra Posten.