Problemene tårner seg opp for MOL

Havari og anklager om prisfusk.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Mitsui OSK Lines må forsvare seg mot prisfusk-beskyldninger innen bilfrakt i USA. I rettsaken, som ble innviet i California her om dagen, må MOLs amerikanske datterselskap, Mitsui OSK Bulk Shipping, forsvare seg mot beskyldningene fra saksøker om at MOL har rottet seg sammen for å justere priser for sjøgående transport av ferdigbygde biler for det amerikanske markedet.

Dette kom på toppen av skipshavariet til MOL Comfort i Det indiske hav tidligere i uken. Containerskipet, som har en kapasitet på 8100 TEUs, havarerte utenfor Yemen. Skipet ble bygget i 2008. Det var 4382 containere om bord i fartøyet da det havarerte (7041 TEUs) og en del av disse havnet i sjøen. Alle de 26 besetningsmedlemmene ble reddet i sikkerhet.

Powered by Labrador CMS