Hege Skogen og Fredrik Abel fra henholdsvis Posten og DnB er nye hos Schibsteds netthandelssatsing.

Schibsted rekrutterer fra Posten og DnB for å styrke netthandelen

Håkon Høst Brunsell leder Schibsteds nysatsing innen netthandel, og henter Hege Skogen og Fredrik Abel fra henholdsvis Posten og DnB.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Med godt kjente produkter som Helthjem og Morgenlevering i porteføljen, tar Schibsted Ecommerce & Distribution nå ytterligere sats innenfor netthandel.

Satsingen går foreløpig under navne «Ecommerce» og ledes av Håkon Høst Brunsell.

Nå kickstarter han prosjektet ved å hente inn Hege Skogen og Fredrik Abel fra henholdsvis Posten og DnB.

- Schibsted har et fantastisk fundament for smidig netthandel. Vi når store deler av Nordens befolkning hver dag gjennom sterke merkevarer som VG, Aftonbladet, Finn og Blocket - og vi distribuerer til og fra konsumenter over hele Norge med Helthjem, hver natt. Vi skal skape merverdi for våre Nordiske kunder, både ved å bygge videre på disse posisjonene og ved å bygge nye, sterke tjenester, sier Brunsell.

- Fremtidig netthandel må bli mer bærekraftig, og ett av våre fokusområder handler om å gjøre «recommerce» enklere for forbrukerne, legger han til.

- Innovasjon, kultur og mangfold

Mange vil gjenkjenne navnet Hege Skogen fra podcasten hun har sammen med Anita Krohn Traaseth. Men, når hun går inn dørene i Akersgata hvor Schibsted hovedkontor ligger er det ikke med podcaster som hovedarbeid, men som forretningsutvikler.

- Jeg ønsket meg til Schibsted fordi jeg synes det er et utrolig spennende selskap som har imponert meg i lang tid. Innovasjon, kultur, mangfold og muligheter er kanskje de viktigste stikkordene, og dette er også områder jeg har inntrykk av at Schibsted virkelig er et foregangseksempel på, forteller Hege Skogen.

Skogen har erfaring fra både netthandel og logistikk, men det var Schibsteds satsingsvilje og fokus på fremtidens bærekraftige løsninger som trigget lysten til å bli en del av det ferske teamet.- Jeg synes det er veldig gøy at vi er et helt ferskt team og må finne og bygge kulturen og løsningene sammen fra bunnen av. Jeg har skikkelig lyst til at vi skal lykkes med oppgaven vår, som er å påvirke og hjelpe kundene våre til å begynne å ta mer bærekraftige valg, sier hun.

Fra Bjørvika til Akersgata

Fredrik Abel er også hentet inn som forretningsutvikler, og kommer senest fra rollen som senior strategic partnership manager i DnB. Han skal blant annet fokusere på å få til gode samarbeid med tredjeparter, og på den måten bidra til å sikre en høy innovasjonstakt.- Jeg gleder meg til å få enda dypere kompetanse på Ecommerce, og til å identifisere strategiske posisjoner for Schibsted i dette markedet. Jeg ser også frem til å samarbeide med de ulike delene av konsernet for å skape de beste løsningene for Schibsteds kunder, forteller han.

I tillegg til Hege Skogen og Fredrik Abel, har Schibsted også nylig hentet inn Kristin Juland Møller som Senior Product Manager og Ario Iranpour som Product Manager til det nye satsingsområdet.

- Schibsted Ecommerce & Distribution har gode forutsetninger for å være en pådriver for positive endringer i Nordiske konsumenters forbrukeradferd. Vi er allerede i gang med flere spennende prosjekter, og gleder oss til å kunne fortelle mer om disse i tiden som kommer, sier Håkon Høst Brunsell.

Powered by Labrador CMS