Ford økte salget av nyttekjøretøy

Fords salg av nyttekjøretøy i Europa økte med 6,3% i 2013 og selskapet endte med en markedsandel på 9,2% - som er det høyeste nivået siden 2007.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Blant årsakene her er stor etterspørsel etter nye Transit Custom.

Nye Transit Custom har satt en ny standard ved å bli det første nyttekjøretøyet i denne klassen som har oppnådd 5 stjerner fra Euro NCAP. Den ble også kåret til «Årets internasjonale varebil 2013».  

Nye Ford Transit Connect, som lanseres på det norske markedet i disse dager, ble nylig kåret til «Årets internasjonale varebil 2014», og Ford ble den første varebilprodusenten som har vunnet den prestisjetunge prisen to år på rad.

Ford har nå gjennomført en fullstendig modernisering av sitt nyttekjøretøyprogram over en toårs-periode, og nye Transit Connect slutter seg til allerede lanserte Transit Custom og Ford Ranger. I 2014 lanseres 2-tonns Transit og Transit Courier, som blir den minste av Fords varebiler.

- Ford har et av bransjens sterkeste produktprogram, og vi vil i løpet av 2014 forsterke det ytterligere med et helt nytt nyttekjøretøysortiment, i tillegg til Tourneo Connect, Tourneo Courier og for ikke å glemme nye Mondeo. Dette gir god grunn til stor optimisme for det nye året, sier Steve Kimber, administrerende direktør hos Ford Motor Norge.

I 2013 var Ford nest mest solgte bilmerke i Europa for 6. år på rad og Ford Fiesta er fortsatt Fords mest solgte bilmodell, foran Focus og Transit.

 

Powered by Labrador CMS