«Liverpool vant Premier League»

Vår egen redaktør er først ute i MTlogistikk.nos spalte «Etter kontortid».

Publisert Sist oppdatert

 Navn: Glenn Lund
Aktuell som?
Redaktør for splitter ny nettside for logistikk og transport.

I arbeidstiden treffer du meg på?
Sannsynligvis på kontoret på Kolbotn eller hjemmekontoret i Rygge. Hvis ikke jeg er på reportasjereise eller konferanse, da kan jeg være hvor som helst...

På CV'n
Alder:
 35 år
Stilling: Redaktør i MT og mtlogistikk.no
Oppvokst: Rygge, Østfold
Bor: Rygge, Østfold
Karrierebakgrunn: Utdannet cand.mag fra Universitetet i Oslo. Flere jobber som industriarbeider i blant annet T.H. Kristiansen & Sønn (tynnplatebearbeiding) og Peterson Linerboard (papirproduksjon). Flere år som frilanser i Moss Avis. Begynte som journalist i Bjørgu i 2007. Har vært redaktør i Moderne Transport siden 2009
Sivil status: Samboer med Nina Elise. Ett barn, Lene-Marie (1) 
Fritidsinteresser: Fotball, innebandy, golf, film og familie

10 kjappe:
Hva fyller du helst helgen med?
- Engelsk fotball, litt golf og kvalitetstid med familien.
Det beste med jobben min?
- Gode kolleger, ny lærdom, uforutsigbarhet og stor fleksibilitet.
Hvor går drømmeferien?
- Kunne jeg velge helt fritt ville jeg valgt meg Australia. Har aldri vært der, men det virker eksotisk.
Du kan se ett program på TV. Hva velger du?- Ukens Liverpool-kamp. Om det er to kamper den uken får jeg velge Champions League-oppgjøret...
Jobbmessige høydepunkt siste år?
- Transport & Logistikk på Gardermoen er et naturlig høydepunkt hvert år. Møter mange bekjente, får mange gode reportasjetips og vi får delt ut vår årlige MT-pris.
Tittelen på førstesideoppslaget du helst vil lese i VG?
- "Ventetiden over - Liverpool FC vant Premier League"
Tittelen på førstesideoppslaget du helst vil lese i MT?
- "Norsk infrastruktur endelig i verdenstoppen"
Du blir diktator i Norge for et år. Hva ville du gjort?
- Er stort sett fornøyd med tingenes tilstand i Norge, men gamle og syke skal tas vel hånd om. Innen næringspolitikk ville det viktigste vært opprusting av infrastrukturen og fokus på stabile og forutsigbare rammebetingelser for næringslivet.
Hva er logistikkbransjens største utfordring de nærmeste årene?
- Oljepengene vil ta slutt en dag, da må vi sørge for at vi har investert klokt i fremtiden. Her har vi mye å gå på, og infrastruktur burde vært rustet opp sånn at vi kan redusere avstandshandikappet og gi næringslivet bedre rammebetingelser.
Ja eller Nei til EU?
- Nei. Grunntanken bak EU er god og har bidratt til økonomisk vekst og fred i Europa. Nå er imidlertid fredsprosjektet kommet så langt at suverenitet veier tyngre for min del. Med EØS-avtalen har vi markedstilgang, men vi har fortsatt en friere rolle i samarbeidet enn fullverdige EU-medlemmer. Norges befolkningsstørrelse og utkantposisjon tatt i betraktning, tror jeg ikke vi ville fått særlig innflytelse likevel.