Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

Leverer et betydelig antall varebiler til Posten Bring
AVTALE: Posten Bring har fått levert Renault Master E-Tech Electric-varebiler gjennom Motor Gruppen.
Motor Gruppen har levert et betydelig antall Renault Master E-Tech Electric til Posten Bring AS. De helelektriske varebilene i største klasse skal brukes til distribusjon over hele landet som del av Postens mål om nullutslipp i egen drift innen 2030.
De første 14 bilene ble levert ved Motor Forum Oslo. Avtalen er inngått mellom Motor Gruppens datterselskap RBI og Posten Bring.
Forhandlergruppen vil ikke si nøyaktig antall varebiler som skal leveres annet enn at det er et "betydelig" antall.
– Dette er en avtale vi har jobbet med over tid. Posten vet hva de trenger, og vi måtte vise at vi kan levere på både kvalitet og kapasitet, sier Anders Sandvold, salgsdirektør for næring i Motor Gruppen.
Høye krav til ytelse
Frode Skallerud, fagsjef for konserninnkjøp i Posten, har ledet arbeidet på kundesiden. Han understreker at krav til rekkevidde, driftssikkerhet, komfort og oppfølging har stått sentralt i prosessen.

– Nå begynner teknologien å levere på det vi trenger – bedre rekkevidde, bedre komfort for sjåførene og god sikkerhet. Disse bilene er rett og slett mer anvendelige i arbeidshverdagen, sier Skallerud.
De nye Renault Master E-Tech Electric-varebilene erstatter en blanding av eldre fossilbiler og førstegenerasjons elvarebiler. Ifølge Posten kan én ny elvarebil erstatte to eldre modeller.
Stor el-bilflåte
Posten Bring har i dag Norges største el-varebilflåte og har de siste årene byttet ut fossilbiler i høyt tempo. I Oslo, Skien og Porsgrunn ble den siste fossildrevne varebilen faset ut i fjor.
Dermed leveres post og pakker 100 prosent elektrisk til 2,7 millioner nordmenn. Postens bærekraftsrapport for 2024 viser at konsernet har halvert sine klimagassutslipp de siste ti årene.
Selskapet har som mål å oppnå netto null utslipp innen 2040.