29 viktige logistikktrender
DHL Logistics Trend Radar avdekker 29 nye fremtidige logistikktrender.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I den femte utgaven av Logistics Trend Radar har DHL nok en gang avdekket trender som vil påvirke logistikkbransjen de neste årene.
Rapporten er et resultat av omfattende analyser av makro- og mikrotrender, samt innsikter fra et stort partnernettverk inkludert forskningsinstitutter, tekniske aktører, start-ups og kunder.
Trendsetting
- For oss som logistikkeksperter er det viktig å forutsi utfordringene fremover og se for oss mulige løsninger slik at vi best kan gi råd til våre kunder, sier Katja Busch, Chief Commercial Officer i DHL i en pressemelding.
Hun forteller også at Mega trender engasjerer seg i ny teknologi, økende e-handel og bærekraft.
- Noen områder vil utvikle seg raskere enn andre, så det er behov for å forstå de underliggende trendene og deres innvirkning på logistikken - ikke minst på grunn av Covid-19 som påvirker både global handel og arbeidsstyrken, sier Katja Busch.
Fremtidens store utfordring
- Fremtidens store utfordring vil være å sikre arbeidsstyrken innen logostikk gjennom opplæring og kvalifisering i stadig mer teknologisk sofistikerte operasjoner. Dette vil være høyt oppe på de strategiske agendaene til forsyningskjedeorganisasjonene i årene som kommer, sier Matthias Heutger, Senior Senior Vice President, Global Head of Innovation & Commercial Development i DHL.
Han forteller også at basert på data de siste sju år kan DHL lage langsiktige prognoser og dermed støtte selskapets partnere og kunder til å lage veikart for virksomheten.
- Dette bidrar til å strukturere og katalysere ytterligere bransjeledende forskning og innovasjoner, sier Heutger.