DHL vil øke antallet ServicePoints til ca. 300 i Norge.

DHL Express utvider med Reitan

Etter to års samarbeid så tar samarbeidspartnerne DHL Express og Reitan Convenience, med kjedene Narvesen og 7-Eleven sikte på å nesten tredoble antallet butikker med utlevering av ekspresspakker.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nettbasert handel forsetter å øke i raskt tempo og vi nordmenn er de som handler mest på nett i Europa. DHL Express ser derfor at markedet har behov for å kunne hente sine internasjonale ekspressendinger på enda flere steder rundt om i Norge.

Det er bakgrunnen for at partnerne DHL Express og Narvesen og 7-Eleven Norge har lagt planer for å øke antallet ServicePoints til ca. 300. Dette inngår i DHLs store globale nettverk av mer enn 40.000 Service Points.

- Vi jobber kontinuerlig med å oppfylle våre kunders ønsker om å få levert sine ekspresspakker der det best passer dem, og denne økningen i antallet utleveringspunkter tilfredsstiller både det mottakere og leverandører etterspør sier Terje Aarbog, Adm.dir i DHL Express Norway i en pressemelding.

- I en hektisk hverdag er fleksibilitet for kundene viktig. Ved å få levert en pakke på nærmeste Narvesen eller 7-Eleven butikk, så kan travle nordmenn raskt og enkelt hente det de kjøpte på nettet når det skulle passe. Vi er glade for å kunne fortsette å tilby kundene en enkel løsning i samarbeid med DHL Express, sier Nils Due-Gundersen, ategorisjef i Reitan Convenience.

Utvidelsen av nettverket for DHL Service Points er allerede i gang og planen er at målet om ca. 300 utleveringssteder skal nås i februar 2017. 

Powered by Labrador CMS