DHL skal sjonglere sirkuslogistikk

Verdens mest kjente sirkus, Cirque du Soleil, skal bruke DHL som sin logistikkpartner.

Publisert Sist oppdatert

DHL Global Trade Fairs & Event, et underbruk av DHL Global Forwarding, skal sørge for at transport og logistikk Cirque du Soleils show skal gå knirkefritt. DHL skal også tilby logistikktjenester for sirkusets hovedkontor i Montreal, Canada.

- Cirque du Soleil og DHL passer hverandre perfekt. Vi har begge vokst fra gründervirksomhet til globale merkevarer, sier Ken Allen CEO i DHL Express.

Hovedjobben for DHL blir å rigge opp og rigge ned til show og forsendelser når showet flytter seg. Dette innebærer både fly-, sjø- og veifrakt samt tollklarering.

Ett enkelt show kan kreve så mye som 80 40-fots containere.

Det er ventet at rundt 15 millioner mennesker vil oppleve et av Cirque du Soleils show i løpet av 2014.