Avslørte Coca-Colas hemmelige oppskrift

Under Losbykonferansen avslørte Coca-Colas strategy director hemmeligheten bak suksessen.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En av foredragsholderne under Losbykonferansen, Logistikkforeningens nye årlige konferanse, er Rami Sabanegh som er strategy director for Coca-Cola Enterprises Norway.

- Jeg får hele tiden spørsmål om hva som er de hemmelige ingrediensene i Coca-Cola. Ligger de innelåst i et hvelv i Atlanta, eller hva? fortalte Sabanegh.

Så gikk han hen å avslørte de tre ingrediensene som gjør Coca-Cola til en suksess verden over:

- Man har den beste merkevaren.

- Man har en effektiv organisasjon.

- Kommunikasjonen, hvordan vi formidler produktet til kundene.

Med andre ord er ikke hemmeligheten bak selve drikken det som gjør Coca-Cola til en pengemaskin. Det er snarere organisasjonen og hvordan den jobber.

Noe av poenget er, ifølge Sabanegh, å hele tiden ligge i forkant av utviklingen. Coca-Cola har blant annet hele tiden vært tidlig ute med nye formater og flaskestørrelser. Senest i år er det innført nye størrelser på Cola-flaskene.

Sabanegh var en mange gode foredragholdere under frokost-til-frokost-konferansen på Losby Gods i Lørenskog. Blant de andre er administrerende direktør Erik Bern i Vectura, logistikkdirektør Arve Gøperød i Optimera AS og Ole Johan Lindøe, Global Online & ecommerce Director i Moods of Norway.

Se hele programmet her.

Dagen avsluttes med underholdning med Tommy Steine og festmiddag på kvelden i storslåtte omgivelser på Losby Gods i Lørenskog.

Powered by Labrador CMS