Avslørte Coca-Colas hemmelige oppskrift

Under Losbykonferansen avslørte Coca-Colas strategy director hemmeligheten bak suksessen.

Publisert Sist oppdatert

En av foredragsholderne under Losbykonferansen, Logistikkforeningens nye årlige konferanse, er Rami Sabanegh som er strategy director for Coca-Cola Enterprises Norway.

- Jeg får hele tiden spørsmål om hva som er de hemmelige ingrediensene i Coca-Cola. Ligger de innelåst i et hvelv i Atlanta, eller hva? fortalte Sabanegh.

Så gikk han hen å avslørte de tre ingrediensene som gjør Coca-Cola til en suksess verden over:

- Man har den beste merkevaren.

- Man har en effektiv organisasjon.

- Kommunikasjonen, hvordan vi formidler produktet til kundene.

Med andre ord er ikke hemmeligheten bak selve drikken det som gjør Coca-Cola til en pengemaskin. Det er snarere organisasjonen og hvordan den jobber.

Noe av poenget er, ifølge Sabanegh, å hele tiden ligge i forkant av utviklingen. Coca-Cola har blant annet hele tiden vært tidlig ute med nye formater og flaskestørrelser. Senest i år er det innført nye størrelser på Cola-flaskene.

Sabanegh var en mange gode foredragholdere under frokost-til-frokost-konferansen på Losby Gods i Lørenskog. Blant de andre er administrerende direktør Erik Bern i Vectura, logistikkdirektør Arve Gøperød i Optimera AS og Ole Johan Lindøe, Global Online & ecommerce Director i Moods of Norway.

Se hele programmet her.

Dagen avsluttes med underholdning med Tommy Steine og festmiddag på kvelden i storslåtte omgivelser på Losby Gods i Lørenskog.