Linde dropper CeMAT

En av verdens største truckprodusenter hopper av verdens største truckjippo - på hjemmebane!

Publisert Sist oppdatert

 

CeMAT, som arrangeres i Hannover 19.-23. mai neste år, har fått et overraskende avbud, og mange vil nok kanskje spørre seg om de overdådige messene har utspilt sin rolle i internetts gullalder. Det er liten tvil om at messen har mistet et viktig kort når en av Europas største truckprodusenter, attpåtil en tysk, velger å bruke sine markedsressurser på regionale messer og andre markedsplattformer, som skreddersydde kundearrangementer, internett og sosiale medier.

Til nettstedet Forkliftaction.com forteller kommunikasjonssjef Manfred Hohn at Linde i fremtiden vil vie større fokus til roadshows og kundearrangementer. Der kan man gi de besøkende et mer brukerrettet fokus, blant annet i forhold til ulike kundekrav i de forskjellige landene.

- Vi har heller ikke utelukket deltakelse på CeMAT i fremtiden. Det vil være en individuell avgjørelse som tas av vårt styre i god tid før neste CeMAT, sier han til nettstedet.  

Er alene, foreløpig…

De andre tungvekterne, som Jungheinrich, Toyota og STILL har bekreftet at de vil stille, men man vil tro varselklokkene kimer høyt hos arrangøren Deutsche Messe. Linde er ikke bare en av de største aktørene i markedet, men de gjør det også godt økonomisk. Det er med andre ord snakk om en produsent som har valgt messen bort av strategiske årsaker, ikke med bakgrunn av at de er i en økonomisk skvis akkurat for øyeblikket og dermed ikke har råd til å være med når truckbransjen skal vise seg frem i all sin pomp og prakt.

At søsterselskapet STILL bekrefter at de kommer, understreker at dette er en vurdering som er gjort i Linde-regi og ikke er påvirket av morkonsernet KION.