Vektoptimert tankhenger

Bunker Oil AS med base i Ålesund har nettopp tatt i bruk en ny tankhenger fra HMK Bilcon for transport i Tromsø-området. Den må altså klare både arktiske forhold og det tøffe kystklimaet langt mot Nord.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tilhengeren laster 26 m3 og er beregnet for diesel, bensin og fyringsolje. Tanken er bygd i aluminium og er inndelt i fire rom. Tilhengeren har også et stort gjennomgående skap med adkomst fra begge sider. Den treakslede slepvognen har ni-tonns SAF-aksler, samt ryggekamera som aktiveres automatisk når man setter bilen i revers.

Lav vekt

Tilhengerens egenvekt er bare 5,1 tonn. – Lav egenvekt er viktig, sier Jan M. Kleven, daglig leder i Bunker Oil. – Hver gang vi kan laste en kubikkmeter mer pr. tur, øker effektiviteten og lønnsomheten med 4%. Det går jo rett ut på bunnlinjen i regnskapet.

Kleven forteller at selskapet har tre hovedkrav ved anskaffelse av nytt transportmateriell, pris, leveringstid og kvalitet. Leverandøren tilfredsstiller åpenbart disse kravene. HMK Bilcon er markedsleder i Norge når det gjelder tankvogner for oljeprodukter og satser på vektoptimerte transportløsninger i aluminium.

Powered by Labrador CMS