– Jeg kan ikke garantere at det ikke blir et pakkehav med kaos, men dette skal vi klare, sier Posten-konsernets informasjonssjef, Kenneth Pettersen, som planlegger for historiens netthandel-boom.

Forbereder historiens pakke-boom

Posten/Bring ansetter over 600 medarbeidere for å møte en netthandel som vil eksplodere mot årets julehandel, Black Week og årets største shopping-dag, Black Friday 27. november.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Jeg kan ikke garantere at det ikke blir et pakkehav med kaos, men dette skal vi klare, sier Posten-konsernets informasjonssjef, Kenneth Pettersen til NRK Nyheter fredag.

600 flere medarbeidere hentes inn på terminaler og sjåførsiden.

– Det er all grunn til å tro at vi går inn i en periode der vi vil se pakkemengder som vi aldri før har sett, sier pressesjef i Posten, Kenneth Pettersen.

Leveringstjenester som både PostNord og Bypost planlegger for å møte en netthandel som eksploderer til tidenes pakkeboom, noe som vil gi et voldsomt «trøkk» på hjemleveranser på døra og i nettbutikk.

Voldsom volumvekst

PostNord antyder en volumvekst på 300-400 prosent, og må ansette 400-500 nye medarbeidere.

Men en av Byposts budbilsjåfører fortalte til NRK i morgentimene fredag at hun også gledet seg over den positive utviklingen, selv om det til tider kan være svært hektisk med høyt tempo og tidspress.

Allsidig service

En jobb innen post- og budtjenester i Bypost omfatter også kundeservice-, logistikk- og lagertjenster.

Selskapet utvider for øvrig satsningen på hjemlevering av pakker til privatmarkedet på kveldstid, og søker i den forbindelse etter flere sjåfører til sine avdelinger i Buskerud og Oslo.

Selskapet som ble etablert i Skien i 2006 har hatt betydelig vekst de siste årene og omsatte for 180 millioner kroner i 2019.

Bypost har 120 faste ansatte og 57 biler som daglig ruller på veiene i Telemark, Vestfold, Buskerud, Akershus og Oslo.

Powered by Labrador CMS