LOGISTIKK2022: NYTTIG LOGISTIKK-LÆRING

Steffen Larvoll i NovaRetail forteller hvordan man kan gjøre lageret til et konkurransefortrinn på Logistikk 2022 i Oslo 31. mai.
Steffen Larvoll i NovaRetail forteller hvordan man kan gjøre lageret til et konkurransefortrinn på Logistikk 2022 i Oslo 31. mai.

Hvordan gjøre lageret til et konkurransefortrinn?

Det spørsmålet vil Steffen Larvoll i NovaRetail gi deltagerne innsikt i på Logistikk 2022 i Oslo 31. mai.

Publisert Sist oppdatert

Larvoll har lang fartstid i norsk lagerbransje, først 12 år som leverandør av både automasjonsløsninger og logistikksoftware, før han i fjor høst var med å etablere konsulentselskapet NovaRetail som bistår norske vareeiere i å finne frem i jungelen av ulike lagerløsninger.

Logistikk 2022:

Har du husket å melde deg på til vårens mest spennende logistikk-konferanse?

Når: 31. mai

Hvor: Vika Kino, Oslo

Blant foredragsholderne:

Thor Myklebust, seniorforsker, Sintef og Hyperloop Cargo

Ole Andreas Hagen, næringspolitisk direktør NHO LT

Pia Meling, VP Sales and Marketing Massterly

Lars Erik Matsson Fagernæs, CEO Aviant

Silvija Seres, matematiker og teknologinvestor, LØRN.TECH

Kim Aleksander Hammer Iversen, gründer Zendera.

Elisa Gasperini, leder for bærekraft og samfunnsansvar, Ahlsell Norge

Se fullstendig program og kjøp konferansebillett på logistikk2022.no

Logistikk 2022 arrangeres av Logistikk Inside og Moderne Transport i samarbeid med Logistikkforeningen.

- Vårt kanskje viktigste bidrag til kundene våre er bestillerkompetanse. Hva slags behov har man for lagerfunksjonen i dag, og hva slags behov vil man ha noen år frem i tid? Bør man automatisere eller kan man klare seg med mer manuelle løsninger?

I det daglige bistår Larvoll og kollegene i NovaRetail nordiske logistikkbedrifter med å bygge gode forretningscaser rundt automasjon ved å gjennomføre investeringsanalyser, dataanalyser, teknologiske vurderinger, løsningsdesign, anbudsledelse, implementering og oppstart av automasjonsprosjekter.

Han forteller at det har vært en rivende utvikling i bransjen, og at et lager anno 2022 er noe helt annet enn et lager anno 2012.

- Retailbransjen kjennetegnes av knallhard konkurranse og stort press på marginene. Og man ser at det har blitt en stor dreining mot økt netthandel. For mange blir dette en ny nøtt å knekke, hvordan skal man sette opp lagerfunksjonen for å betjene både retail og sluttkunde (B2C)? Og der man ser at grunnidéen om «just in time» blir utfordret, med leveringsutfordringer i verdikjedene og stigende råvarepriser, må mange tenke nytt, påpeker han.

Ved siden av å sitte i styret i LOGMA, er Larvoll også hyppig benyttet som skribent i diverse fagtidsskrifter og som gjesteforeleser ved Høgskolen i Molde, BI og Fagskolen Innlandet. På konferansen Logistikk 2022 gir han norske vareeiere innsikt i trender innen lagerautomasjon og hvordan man best kan gjøre lageret til et konkurransefortrinn. Vareeiernes perspektiv setter tonen for resten av dagen, der vi påfølgende fagseksjoner tar for oss den nye logistikkhverdagen i kjølvannet av internasjonal uro og leveringsutfordringer, fremtidens transportteknologi og hvordan man kan drive grønt, effektivt og lønnsomt.

Se hele programmet for Logistikk 2022 og bestill din billett her.

Powered by Labrador CMS