Iveco T-Way på plass på Ivecos stand innerst på messeområdet.

Norgespremiere for nye Iveco T-Way

T-Way er på plass på Transportmessa på Gardermoen.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Iveco kompletterer det tunge Way-programmet med den nye anleggsbilen utviklet for å håndtere de tøffeste oppdragene. Kjøretøyet overtar arven fra Trakker.

På Transportmessa, 2.-4. september, er det norgespremiere for nye Iveco T-Way.

Bøyefastheten er på 177 kgm

Iveco T-Way har et chassis i høyholdfast stål med 10 mm rammetykkelse, og med en bøyefasthet (Rail Bending Moment) på 177 kgm.

Forakselen har maksimal kapasitet på 9 tonn, og med tanke på maksimal styrke og ytelse, har bakakslene navreduksjon som standard.

Det nye heavy-duty fjæringssystemet for tandemaksler skal optimere kjøretøyvekten og forbedrer offroad-ytelsen med større bakkeklaring og angrepsvinkel.

T-Way har Ivecos Cursor 13-motor (13 liter) med effekter opp til 510 hk – en forbedring fra Trakker med 10 hk. For lettere bruk er også Cursor 9-motoren tilgjengelig.

Helt oppkoblet lastebil med større nyttelast

Lastebilen har en drivstoffbesparende løsning for transport som trenger allhjulsdrift (AWD) sporadisk, Hi-Traction hydrostatisk fremdriftssystem for 6x4 chassiser og trekkvogner. Den fungerer i hastigheter opp til 25 km/t og kan etter behov aktiveres automatisk for å gi ekstra hydraulisk forhjulsdrift etter behov.

T-Way har en egenvekt som er redusert med 325 kg sammenlignet med Trakker. Dette skyldes blant annet en ny konstruksjon av tandemakslene.

Lastebilen har nettoppkoblingen Connectivity Box som standard. Oppkoblingen gir blant annet telediagnostikk og prediktivt vedlikehold, og bileieren kan enkelt overvåke ytelsen til hvert enkelt kjøretøy kontinuerlig og gjennom det sikre maksimal effektivitet.

Powered by Labrador CMS