DHL-suksess med Reitan-pakker

Kundene gir strålende tilbakemeldinger etter å ha hentet pakker hos Narvesen, 7-Eleven eller Shell/7-Eleven.

Publisert Sist oppdatert

6. november i fjor inngikk DHL Express en avtale med Reitan Convenience som gir norske forbrukere mulighet til å hente ut ekspressleveranser i nærbutikken. Et halvt år senere kan selskapene melde om godt fornøyde kunder.

Les mer om tjenesten her: DHL tilbyr pakkehenting hos Reitan

- Hele 90,4 % av brukerne vil anbefale venner og familie å benytte et DHL servicepunkt når de skal motta pakker. Dette er jo et tydelig tegn på en suksess, forteller Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express Norge.

Kundene oppgir økt fleksibilitet for de som jobber på dagtid, lang åpningstid og god service som grunner til at de er fornøyde. Mange uttrykker et ønske om enda flere hentepunkter.

- Siden oppstarten har vi jobbet med å oppfylle kundenes ønske. 103 servicepunkter er nå rullet ut på landsbasis. Det gjenstår enkelte punkter i Nord-Norge, og når de er klare ender vi på 113 servicepunkter, forklarer Aarbog.

Reitan Convenience har nærmere 250.000 besøkende daglig, og butikkene er spredt over hele landet.

- Det er mange som får glede av den økte fleksibiliteten, og da er det spesielt hyggelig med den gode tilbakemeldingen hittil. Antallet kunder som bruker tjenesten øker hver eneste uke, og vi vil fortsette å informere alle potensielle brukere om tilbudet. Det ligger et stort potensial her, forteller kategorisjef i Reitan Convenience Norge, Terje Noreng.

Antallet private mottakere som nå ønsker å hente sendingen på et ServicePoint nærmer seg 30%.

- Jeg tror kundene setter pris på tilpasningen. Det skal jo ikke være masete å motta pakker. Denne ordningen tillater at kunden kan velge det som passer deres situasjon best. Selve valget kan de i ro og mak gjøre på kveldstid eller i helgen, og de kan selv velge hentetidspunkt – også kveld eller helg. Mange av våre kunder setter pris på å slippe å holde seg hjemme og vente på leveringen, mener Aarbog.