– Det ligger ingen dramatikk i dette. Tiden er bare inne for en endring og gjøre noe annet, forteller Girtekas kommunikasjonsdirektør Kristian Kaas Mortensen til Mtlogistikk.
– Det ligger ingen dramatikk i dette. Tiden er bare inne for en endring og gjøre noe annet, forteller Girtekas kommunikasjonsdirektør Kristian Kaas Mortensen til Mtlogistikk.

Girteka-Mortensen sier takk for seg

Kristian Kaas Mortensen slutter i Girteka og tar fatt på nye utfordringer i 2021.

Publisert

Det er overraskende at selve symbolet på den litauiske transport- og logistikkgiganten i Vilnius nå forlater selskapet som har ligget hans hjerte nærmest.

Ingen dramatikk

– Hva er det som skjer? Spør vi.

– Det ligger ingen dramatikk i dette. Tiden er bare inne for en endring og gjøre noe annet, forteller Girtekas kommunikasjonsdirektør Kristian Kaas Mortensen til Mtlogistikk.

- Etter seks år har Girteka Logistics en plass dypt i hjertet mitt, men det er på tide å starte et nytt prosjekt, understreker Mortensen.

De siste årene har kan snudd kulturen i selskap til et velfungerende internasjonalt konsern. Ikke minst har han jobbet beinhard for å få Girtekas sjåfører og andre ansatte til å forstå hvordan forholde seg til norsk kultur og nordisk åpenhet.

Mortensen betrakter Girteka-årene som en ekstraordinær og lykkelig tid med sterk utvikling.

– Vi har opplevd en organisk vekst fra 2700 til 7500 lastebiler på kun seks år. Det er rett og slett hinsides fantastisk, sier Mortensen som gjennom ulike ledende roller har bidratt til å utvikle selskapet til en transport- og logistikkgigant.

Bedret Girtekas anseelse

Girtekas Kristian Kaas Mortensen på besøk hos norske logistikere. Foto: Per Dagfinn Wolden
Girtekas Kristian Kaas Mortensen på besøk hos norske logistikere. Foto: Per Dagfinn Wolden

Dansken Kristian Kaas Mortensen har som Chief Communications Officer klart å bedre Girtekas anseelse og rykte i de nordiske landene, gjennom en ny og annerledes tankemåte, samt å lære opp både transportstyrere og sjåfører i Girteka om skandinaviske forhold generelt, og norske forhold spesielt.

Mortensen har tidligere sagt at ting ikke alltid har vært akseptable, men slett ikke så ille som det så ut.

– Gjennom en feilslått kommunikasjonsstrategi, ble vi den store syndebukken, uttalte Mortensen da Moderne Transport møtte han på basen i Vilnius.