Både Lars-Gunnar Comén i Euroavia International (t.v.) og flyfraktsjef Tom E. Mikkelsen i Marine Harvest var selvskrevne deltagere på Schenkers sjømatseminar 2018 på Gardermoen denne uken. Foto: Per Dagfinn Wolden

Gardermoen neste for Nordic Air Cargo

Neste år eies Nordic Air Cargo Symposium av Oslo Lufthavn med Avinor som arrangør og initiativtaker.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Vi i Avinor har jobbet et helt år for å få dette arrangementet til Oslo Lufthavn, sier Martin Langaas, Director Cargo & Traffic Development Avinor - Oslo Airport.

Den årlige nordiske konferansen for flyfrakt har vært arrangert i København, Göteborg og Stockholm. Allerede til uken er imidlertid symposiet tilbake i den svenske hovedstaden og Arlanda flyplass.

Nordic Air Cargo Symposium er et samlingspunkt for nordiske transportkjøpere av flyfrakt.

Her drøftes e-handelens påvirkning på flyfrakten, økt kvalitet på flyfrakten og logistikkløsninger for øvrig.

Flyfraktguru

– Vi er et samlingspunkt for ulike flyfrakt-tema i Norden. Derfor er det helt ok å flytte litt på seg, sier Lars-Gunnar Comén i Euroavia International. Han er som en flyfraktguru å regne, og har stått bak og drevet konferansen i mer enn ti år.

Comén forteller at symposiet er en plattform hvor avsendere og store industriaktører møtes for å lære og utveksle.

– Vi er det eneste regionale arrangementet som fokuserer på det nord-europeiske luftfartsmarkedet. Konferansen samler representanter for lastoperatører, speditører, integratorer, fraktører, flyselskaper, flyplasser, investorer, gründere, leverandører og mange flere sier Comén.

Norsk sjømateksport

Flyfraktsjef Tom E. Mikkelsen ved Marine Harvest Terminal vil også ha en sentral rolle i symposiet supplerer:

- Fokus er globale trender innen luftfrakt, e-handel, innovasjon, muligheter og samarbeid i forsyningskjeden. På 2019-symposiet vil dagens og fremtidige trender i norsk sjømateksport selvsagt være et sentralt tema.

Nordic Air Cargo fokuserer på kritisk markedsinnsikt og utvikling av nye forbindelser.

Powered by Labrador CMS