Vinnerne av Årets Nettbutikk 2021 ble annonsert under et digitalt arrangement torsdag, her representert med Arnulf Refsnes (CEO and co- founder Naardic.no) Torkel Johannessen (CEO, Convert Group AS) og konferansier Hege Grubben (Posten/Bring)

Her er årets nettbutikker 2021

Mange nettbutikker har mye å lære av vinnerne, mener juryen.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Disse satt i juryen

  • Kristin Dahl Hoffmann -Direktør Marketing & Sales ExcellenceE-handel og Logistikk, Posten Norge
  • Ingvild Moen -Digital Advisor Social Media, Resonate AS
  • Torkel Johannessen - CEO , Convert Group AS
  • Vikki Nathalie Walle-Hansen – Manager, Bekk
  • Monica Solberg - Manager CRO, Finn
  • Roy-André Tollefsen - Entrepenør og CEO Enjoy.ly
  • Arnulf Refsnes - CEO and co- founder Naardic.no

Hvert år kårer en uavhengig jury de beste nettbutikkene i regi av Bring. I år ble det delt ut to priser, prisen for Årets Nettbutikk med omsetning over og under 50 millioner kroner.

GetInspired ble kåret til vinner blant de store nettbutikkene, mens Apotera vant i kategorien for de med omsetning under 50 millioner kroner.

I år var kampen om plassene sterkere enn noen gang, og juryen hadde gode diskusjoner og avstemminger før vinnerne ble kåret, opplyser Posten i en pressemelding. De to som vant skilte seg spesielt ut ved å ha god forståelse for målgruppen gjennom hele kjøpsopplevelsen. Mange nettbutikker har mye å lære.

Cirka 1200 nettbutikker ble vurdert og juryen valgte å testkjøpe hos langt flere enn tidligere fordi mange faller igjennom i den siste fasen av kjøpsreisen.

- Prøvekjøpene ble gjennomført under Black Friday og julehandelen slik at juryen fikk stresstestet nettbutikkene. Vi har handlet, returnert og hatt kontakt med kundeservice i deres travleste periode, sier Kristin Dahl Hoffmann juryleder. De beste leverte meget bra under press.

På pallen for store nettbutikker kom Fjellsport og fjorårets vinner i klassen under 50 millioner kroner, Linda Johansen. For nettbutikkene under 50 millioner kroner var Zizzi og Sapatos sterke utfordrere.

Fremdeles sultne

- GetInspired er fremdeles fremoverlente og jobber kontinuerlig med forbedringer. De fortsetter å investere i kundeopplevelsen ved å forenkle og tilpasse til hver enkelt kunde. Etter flere år med sterk vekst har de klart å beholde den personlige kommunikasjonen med kundene og har mange lojale kunder. Alt de gjennomfører skal være relevant for kundene og totalt syntes juryen at de var et hakk bedre enn konkurrentene, sier juryleder Kristin Dahl Hoffmann.

En smidig kjøpsopplevelse

- Apotera.no er nettbutikk som satser og utfordrer de store apotekkjedene. De har stort fokus å skape en gjennomgående god og enkel kundeopplevelse. De gir relevant informasjon gjennom hele kjøpsreisen og skaper trygghet for kundene. Juryen ble imponert over solid kommersielt håndverk og hva de har fått til på kort tid. Vi ser en nettbutikk med stort potensiale, sier Hoffmann.

Powered by Labrador CMS