
Unil gikk for Jungheinrich
VÅLER (MTlogistikk.no): Da utvidelsen i Våler var klar, byttet Unil ut hele truckparken og fikk inn 31 nye trucker Jungheinrich.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Vi valgte Jungheinrich da vi flyttet til Våler i 2010 basert på gode erfaringer. Da ble en helt ny truckpark kjøpt. Når vi nå utvidet lageret, har vi byttet ut alt, forteller site manager Jarle Hagen.
I forbindelse med utvidelsen av lageret har Unil fått levert 31 nye Jungheinrich-trucker. De aller fleste er elektriske ledestablere med fast ståplattform – Jungheinrich ERD 220. Dette er en truck med løftekapasitet på to tonn, og som med sine to sett med gafler kan løfte og stable to paller i én bevegelsen.
Forutsigbarhet
Avtalen med Unil var den største enkeltbestillingen Jungheinrich i Norge inngikk i fjor.
- Forutsigbarhet er det viktigste for oss. Vi er avhengig av at truckene virker til enhver tid. Det er viktig at de går hele tiden, og at vi har en god serviceavtale. Valget av Jungheinrich er i stor grad på grunn av det solide ettermarkedet, forteller Jarle Hagen.
Truckene ble levert til Unil på slutten av 2015 og i begynnelsen av 2016, og er en leieavtale på tre år med full serviceavtale.
Pål Hegg har tatt over ansvaret for salget av Jungheinrich i Østfold i år, og vil stå for den videre oppfølgingen av Unil.
- Å få en så sånn avtale med en så stor kunde er selvsagt viktig for oss. Truckene må fungere til enhver tid, så ettermarkedet er viktig for dem. De får raskt hjelp når de ringer Jungheinrich, dette gjelder også for vår raske deleleveranse, forteller han.
Truckparken hos Unil består i dag av 31 elektriske ledestablere med fast ståplattform (ERD220), 10 elektriske ledestablere (EMC110), tre skyvemasttrucker, en elektrisk motvektstruck og to elektriske ledetrucker (ERE120). I tillegg er tre nye trucker i bestilling.
- De ansatte etterlyser nesten alltid flere trucker, men det begynner å bli bra nå, ler driftsansvarlig Ståle Mikalsen.