Unil gikk for Jungheinrich

VÅLER (MTlogistikk.no): Da utvidelsen i Våler var klar, byttet Unil ut hele truckparken og fikk inn 31 nye trucker Jungheinrich.

Publisert Sist oppdatert

- Vi valgte Jungheinrich da vi flyttet til Våler i 2010 basert på gode erfaringer. Da ble en helt ny truckpark kjøpt. Når vi nå utvidet lageret, har vi byttet ut alt, forteller site manager Jarle Hagen.

I forbindelse med utvidelsen av lageret har Unil fått levert 31 nye Jungheinrich-trucker. De aller fleste er elektriske ledestablere med fast ståplattform – Jungheinrich ERD 220. Dette er en truck med løftekapasitet på to tonn, og som med sine to sett med gafler kan løfte og stable to paller i én bevegelsen.

Forutsigbarhet

Avtalen med Unil var den største enkeltbestillingen Jungheinrich i Norge inngikk i fjor.

- Forutsigbarhet er det viktigste for oss. Vi er avhengig av at truckene virker til enhver tid. Det er viktig at de går hele tiden, og at vi har en god serviceavtale. Valget av Jungheinrich er i stor grad på grunn av det solide ettermarkedet, forteller Jarle Hagen.

RAGER: De to høylagerne rager godt over skogen i Østfold. – Vi skulle gjerne bygget høyere, men kommunen sa stopp. Dermed måtte vi grave fire meter ned for å utnytte kapasiteten fullt ut, sier site manager Jarle Hagen.
Full serviceavtale

Truckene ble levert til Unil på slutten av 2015 og i begynnelsen av 2016, og er en leieavtale på tre år med full serviceavtale.

Pål Hegg har tatt over ansvaret for salget av Jungheinrich i Østfold i år, og vil stå for den videre oppfølgingen av Unil.

SUMMER: En stor flåte av gule Jungherinrich-trucker holder driften i gang på lageret. Her er det ledestablerne ERD220 med to sett gafler som er i sving.

- Å få en så sånn avtale med en så stor kunde er selvsagt viktig for oss. Truckene må fungere til enhver tid, så ettermarkedet er viktig for dem. De får raskt hjelp når de ringer Jungheinrich, dette gjelder også for vår raske deleleveranse, forteller han.

Truckparken hos Unil består i dag av 31 elektriske ledestablere med fast ståplattform (ERD220), 10 elektriske ledestablere (EMC110), tre skyvemasttrucker, en elektrisk motvektstruck og to elektriske ledetrucker (ERE120). I tillegg er tre nye trucker i bestilling.

- De ansatte etterlyser nesten alltid flere trucker, men det begynner å bli bra nå, ler driftsansvarlig Ståle Mikalsen.