Posten reduserer blant annet tidsvinduet for hjemlevering fra fire til én time.

Mer fleksibel hjemlevering

Posten øker valgfriheten for å tiltrekke seg netthandleskunder.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Postens netthandelskunder skal i fremtiden få større valgfrihet ved hjemlevering. Allerede i forbindelse med Black Friday og julehandelen kan de selv velge dato for leveransen, og perioden der pakken leveres reduseres fra fire til én time.

En digital tjeneste via Posten-appen gjør dette mulig. Samtidig kan mottakeren følge pakken i sanntid underveis, og kunden kan se hvilken plass man har i køen før pakken blir levert på døren.

Om det likevel ikke passer å være hjemme, kan mottakeren enkelt velge å få pakken levert en annen dag, eller at pakken skal settes igjen ved døren eller et annet sted som kunden selv bestemmer.

Tjenesten rulles nå ut i Stor-Oslo inkludert Follo, Trondheims-området, Stavanger, Sandnes og i Bergenregionen. Målet er at den skal være på plass i alle disse områdene før Black Friday og juletrafikken. - Vi er sikre på at dette blir en tjeneste både nettbutikkene og deres kunder vil like. Når tjenesten nå lanseres i Oslo vil all hjemkjøring av netthandelspakker i sentrum skje med fossilfrie kjøretøy, sier konserndirektør Per Öhagen i Posten.

Powered by Labrador CMS