Papp og kartong i Tromsø

4. juni erdet seminar omemballasjeoptimering.

Publisert Sist oppdatert

Seminaret er et samarbeid mellom Grønt Punkt og Den norske emballasjeforening (DNE). Seminaret retter seg inn mot de som arbeider innenfor emballasjens verdikjede, uavhengig av hvilken bransje bedriften tilhører. Det viser seg nemlig at uansett om man snakker om emballasje til forbruker og/eller distribusjon, utløser temaet gjerne flere interne utfordringer mellom de forskjellige avdelingene, for eksempel marketing, design, salg, innkjøp, logistikk og transport. Ikke så rart kanskje. Emballasjen beveger seg gjennom flere ledd i en bedrift og spiller ofte en avgjørende rolle for om en vare blir solgt eller ikke.

Programmet er som følger:

 

Kl. 09:45-10:00 Kaffe/ registrering av deltakere
Kl. 10:00-10:30 Hva er NOK og hva er emballasjeoptimering?
Yngve Krokann, DNE
Kl. 10:30-11:00 Emballering av sjømat, Nofima
Kl. 11:00-11.45

Emballasjeoptimering i praksis: Lyngen Reker
og Smurfit Kappa Norpapp fikk WorldStar i fjor
v/ Gunnbjørn Uglem, SK Norpapp
Emballasjemerking, strekkoder og datafangst gir
store mulighet for optimering i en produksjonsbedrift
v/ Egil Sørflaten, ACT Logimark AS 

Kl. 11:45-12:30

Gjenvinning av emballasje i Norge
v/ Lars Brede Johansen, Grønt Punkt Norge
Optimeringsarbeidet og rapportering til myndighetene
v/ Kari Bunes, DNE

Kl. 12:30-13:30 Lunsj
Kl. 13:30 Slutt