Posten Norge AS blir til Posten Bring AS.

Posten Norge bytter navn

Navnendringen vil fremheve den viktige rollen logistikk-virksomheten spiller.

Publisert Sist oppdatert

Posten Norge AS endrer selskapsnavn til Posten Bring AS. Merkevarene Posten og Bring skal bestå uforandret, opplyser Posten i en pressemelding.

Under merkevaren Bring har Posten samlet sitt tilbud til bedriftskunder i det nordiske markedet og til privatkunder utenfor Norge innen e-handel, logistikk, samt lagerløsninger og internasjonal spedisjon. Logistikkvirksomheten utgjør nærmere 80 prosent av konsernets inntekter.

- Posten Bring gjenspeiler bredden i vår virksomhet. I Posten ligger fundamentet for alt vi driver med. Posten bærer en stolt historie om hvordan virksomheten gjennom flere hundre år har bygd og utviklet samfunnsviktig infrastruktur for å sikre levering av brev og pakker over hele Norge. Med Bring har vi etablert et solid nordisk logistikknettverk, spesielt innenfor e-handel. Konsernet Posten Bring skal fortsatt gjøre hverdagen enklere og verden mindre, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Bring AS.

Navnendringen berører kun selskapsnavnet. Kunder og markedet vil ikke merke noen forskjell. Dagens merkevarer og logoer skal benyttes på samme måte som i dag. Det påløper kun mindre kostnader knyttet til teknisk og juridisk arbeid med skifte av selskapsnavn.

Det var Postens eier, staten ved Nærings- og fiskeridepartementet, som besluttet endringen på selskapets generalforsamling 6. juni i år, etter anbefaling fra styret.

Posten ble etablert i 1647 og er Norges eldste virksomhet. Posten er den merkevaren som møter privatpersoner i hele Norge når det leveres pakker og brev. Bring omfatter all nordisk og internasjonal virksomhet innenfor e-handel og logistikk.

Powered by Labrador CMS