Med EKS 215a har Jungheinrich redusert 131 millimeter i lengde og 85 millimeter i bredde i forhold til tidligere modell. Dette reduserer påkrevd plass og øker truckens evne til å integreres i eksisterende lagre. Jungheinrich EKS215a AGV
Med EKS 215a har Jungheinrich redusert 131 millimeter i lengde og 85 millimeter i bredde i forhold til tidligere modell. Dette reduserer påkrevd plass og øker truckens evne til å integreres i eksisterende lagre. Jungheinrich EKS215a AGV

Lagrer automatisk i høyden

NY MODELL: Med sin nye AGV senker Jungheinrich terskelen for automatisering på lageret.

Publisert Sist oppdatert
NY AGV: Jungheinrich EKS 215a er kompakt og smidig, samtidig som den kan løfte opp til seks meter.
NY AGV: Jungheinrich EKS 215a er kompakt og smidig, samtidig som den kan løfte opp til seks meter.

Under sin lansering i begynnelsen av mai, presenterte Jungheinrich det som er Hamburg-selskapets første AGV bygget fra grunn av – og ikke en vanlig truck utstyrt med en haug sensorer og styresystemer.

EKS 215a kan løfte last på inntil 700 kilo i høyder opptil seks meter. Noe Jungheinrich trekker frem som AGV-ens styrke, er det kompakte chassiset og de beskjedne fysiske målene. Dette gjør at det er enkelt å integrere trucken i eksisterende lagerlayout, og skal gjøre veien til automasjon kortere.

– Den nye EKS 215a er Jungheinrich sitt svar på mange kundeforespørsler med hensyn til plassbehov og mulig bruk. Trucken er mer kompakt, brukervennlig og kraftigere enn noen gang før, sier Manuela Schmidbauer, ansvarlig produktsjef for nye EKS 215a i Jungheinrich.

Scannere er plassert under selve trucken, både for å hindre at skader oppstår og for ikke å gjøre trucken større enn nødvendig. På EKS 215a har Jungheinrich redusert 131 millimeter i lengde og 85 millimeter i bredde i forhold til tidligere modell.

Den nye EKS 215a bruker 24-voltsteknologi i stedet for 48-voltsteknologi. Dette resulterer i en energibesparelse på inntil 30 prosent. Ladeprosesser er automatiserte.

Brukervennligheten til EKS 215a er også bedre enn på tidligere AGV-er, mye takket være et nytt grensesnitt mellom menneske og maskin via en berøringsskjerm. Statusen til den nye EKS 215a kan ses umiddelbart og eventuelle feil vises i klartekst på skjermen. Forslag til hvordan feilen kan løses kommer også opp på skjermen, slik at operatøren selv kan gjøre det. Det nye grensesnittet kan også brukes til å definere eller starte manuelle ordreprosesser.