PostNords netthandelsekspert Rikke Kyllenstjerna har forlatt selskapet.
PostNords netthandelsekspert Rikke Kyllenstjerna har forlatt selskapet.

PostNord har mistet gullfuglen

Rikke Kyllenstjerne forlater PostNord-skuta.

Publisert Sist oppdatert

Det kan sette transport- og logistikkselskapet i en noe vrien og utfordrende situasjon.

Kyllenstjerna har vært gull verdt for PostNord og har gått «all in» for selskapets nye gullgruve, netthandelen.

Økende netthandel i et forrykende tempo har gitt logistikkselskapet vekst i levering av pakker, men samtidig har den raske veksten tæret på medarbeiderne som må holde tritt med utviklingen og kundetilfredsheten.

Kyllenstjerna har hatt mange av de største retailerne som kunder. Det være seg Komplett, Zalando, Ellos, Amazon og NetOnNet.

Frustrasjon og følelser

PostNords netthandelsekspert har tidligere uttalt til oss at følelser spiller en viktig rolle i denne bransjen, og hvor kunden må tas på alvor.

Hun har også pekt på at den internasjonale trenden med økt hjemlevering gjelder i Norge også, med utfordrende geografi og spredt bosettingsmønster.

PostNord har mangedoblet kapasiteten som følge av den enorme veksten i netthandelen. Og så kom Coved-19-pandemien som krevde enda større kreativitet av medarbeiderne. Landets situasjon hvor de aller fleste måtte holde seg hjemme førte til en voldsom vekst i både netthandel generelt, og hjemleveringer spesielt.

Kyllenstjerna kunne fortelle om en nær dobling av hjemleveringsvolumene sammenlignet med fjoråret.

Økende netthandel i forrykende tempo kombinert med Covid-19-situasjonen kan ha skapt frustrerte medarbeidere.

Kyllenstjerna har hatt mange roller og mange sjefer de siste årene. Det skal ikke være utpekt noen erstatter for PostNords tidligere netthandelsekspert.

Ga tid til refleksjon

Rikke Kyllenstjerna forteller til Mtlogistikk at PostNord permitterte netthandelseksperten i april, noe som ga henne tid til å reflektere rundt selskapets og hennes egen personlige ambisjon.

- I kjølevannet av det tok jeg valget om å legge ut på nye eventyr. Jeg gikk i vennskapelighet ut av PostNord før sommerferien. Nå bruker jeg tiden til nettverksbygging med tanke på nye spennende utfordringer, forteller Kyllenstjerna.