Komplett.no fortsetter nå som før med fokus på elektronikk.

Kompletts Amazon-prosjekt krasjet

I fjor lanserte Komplett sin markedsplass, med mål om å bli Nordens Amazon. Det gikk skeis.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Norden trenger en online markedsplass på linje med Amazon, men med en sterk regional e-handelsaktør som kjenner markedet og de norske forbrukerne, sa CEO hos Komplett.no Ole Vinje da han presenterte prosjektet i første halvår 2017.

I juli i fjor ble Marekdsplassen lansert, og i 2018 er den blitt bredt markedsført. Men nå er det slutt, opplyser selskapet i en pressemelding.

– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre, sier CEO i Komplett Lars Olav Olaussen.

– Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group, i en pressemelding.

Olaussen tok over i år etter at Ole Vinje ble hentet til Stein Erik Hagens investeringsselskap Canica.

Med på Markedsplassen har Komplett hat med seg 108 partnere, og målet var å mer en doble dette.

12 ansatte vil bli berørt av endringen.

– Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier Olaussen for Komplett Group i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS