Terberg YT203 kommer både i diesel- og el-utgave, med samme ytelser.

Like sprek som dieselvarianten

Nye Terberg YT203 er en elektrisk terminaltraktor som har samme yteevne som dieselutgaven av samme maskin.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

N.C. Nielsen presenterer en ny og oppdatert utgave av terminaltraktoren Terberg YT203. Med den nye terminaltraktoren som har EV-teknologi som importøren forventer vil sette den tekniske standarden for terminaltraktorer som kjører på distribusjonssentraler, havneterminaler, flyplasser og andre typer virksomheter hvor man har bruk for å flytte trailere.

YT203 gir kjøperen mulighet til å velge en helt elektrisk terminaltraktor som har samme yteevne som dieselutgaven av samme maskin. Den slipper verken ut CO2 eller NOX og overholder dermed alle strenge miljøkrav. En annen fordel er at elektrisk motor gjør maskinen nesten lydløs med få vibrasjoner.

Terberg YT203 EV gjør det mulig å tilpasse batteripakken individuelt, etter kundens spesifikasjoner. De temperaturstyrte batteriene (TMS) passer godt til kjøring i både svært kalde og svært varme miljøer – og med en tilhørende hurtiglader på opptil 150 kWh er det teoretisk mulig å lade maskinen helt opp igjen på bare én time.

Med hurtiglader på opptil 150 kWh kan terminaltraktoren fullades på én time.

Samtidig inneholder Terberg YT203 EV færre bevegelige maskindeler enn dieselutgaven, noe som resulterer i lavere utgifter til vedlikehold. Enkel og gjennomtenkt oppbygningen av maskinen er også en fordel når en servicemontør skal skifte ut maskindeler under planlagt vedlikehold eller utilsiktet stans hvor det er tvingende nødvendig med rask reparasjon.

Terberg YT203 EV har løftekapasitet på opptil 36.000 kg på svingskiven, som kan låses automatisk inne fra førerhuset.

– Terberg har gjort det igjen og utviklet framtidens elektriske terminaltraktor. Et stort antall av kundene våre spør om miljøvennlige og bærekraftige løsninger. Med Terberg YT203 EV har vi nå mulighet til å tilby en slik løsning, og de elektriske Terberg-variantene har nå blitt direkte sammenlignbare med dieselutgavene, uttaler landssjef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Powered by Labrador CMS