Helthjem-avtalen med H&M Group innebærer at du nå kan få klær, sko og annet du bestiller fra nettbutikken levert hjem til deg.

Helthjem med klesgiganten H&M

I disse dager ruller Helthjem ut et unikt leveringssamarbeid med klesgiganten Hennes & Mauritz Group.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Helthjem har allerede kjente navn som Cubus, Telia og Power på kundelisten.

Avtalen med H&M Group innebærer at du nå kan få klær, sko og annet du bestiller fra nettbutikken levert hjem til deg.

– Dette gleder vi oss til. Hjemlevering er svært etterspurt når man handler på nett, og med vår enkle levering ønsker vi å forsterke forholdet H&M har til kundene, sier daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Lunde Angen som understreker følgende:

– Vi leverer raskt og enkelt hjem uten at kundene trenger å møte noen i døren eller være hjemme til et spesielt tidspunkt. Det er bare å gå ut i postkassen eller på dørmatten, før frokost, så ligger pakken klar til deg. Enkelt og greit, sier Angen.

Helthjem opplever solid vekst med en stadig økende etterspørsel for dør- og postkasseleveringer.

Vekstbedrift

Helthjem opplever solid vekst med en stadig økende etterspørsel for dør- og postkasseleveringer. I år har selskapet hatt en vekst på 160 prosent, kontra fjoråret. I 2020 er det forventet en levering av hele er 85 millioner pakker i Norge, viser ferske tall fra Virke.

Helthjems salgssjef legger ikke skjul på at han merker etterspørselen i markedet.

– Det er stort trykk rundt Helthjems tjenester nå og vi har sterk vekst sammenlignet med fjoråret. Med H&M på laget, ser vi frem til å utvikle oss videre sammen med våre kunder, forteller salgssjef Daniel Kongstvedt.

Med en hektisk netthandelstid i horisonten, er Helthjem klare på hva som er fokusområdet:

– Vi skal gjøre alt vi kan for at en hektisk handlehverdag skal bli litt enklere for folk, sier Kongstvedt.

Schibsted-familiens «gull-unge»

Veksteventyret Helthjem er Norges raskest voksende logistikkselskap, og er selskapet i Schibsted-familien med størst vekst.

Helthjem har doblet omsetningen hvert år siden oppstarten i 2015 og har ambisiøse vekstmål fremover.

Har nøkkelen til suksess

Daglig leder Anders Lunde Angen er på en eventyrlig reise med Helthjem Netthandel.

39-årige Anders Lunde Angen var en av gründerne bak etableringen av Helthjem Netthandel og går nå inn i sitt sjette år som daglig leder.

Han understreker at Helthjem er på en veldig spennende reise, og viser til at selskapet på fem år har vokst fra null til ti millioner sendte pakker årlig.

- Enkel og rask levering også i helger er nøkkelen til suksessen. Dessuten lytter vi mye til hvordan vi kan gjøre menneskers hverdag mer lettvint, forteller gründeren og fortsetter:

- Et endringsvillig distribusjonsnettverk med 250 års erfaring med å levere ut dagsferske aviser til morgenkaffen, har gjort dette mulig, sier en fornøyd Lunde Angen.

Erobret B2C-markedet

Han forteller også at B2C-markedet er i ekstrem vekst på nett, noe som også har skapt stor interesse for Helthjem-virksomheten.

- På generell basis så skjer det jo mye oss hos, og vi er jo nykommeren som raskt har erobret rundt 15% av B2C-logistikkmarkedet i Norge.

Lunde Angen legger ikke skjul på at Covid-19-nedstengingen har gitt fart til denne trenden.

- Ferske tall viser at netthandelen økte 57,7% i april måned alene, og tall fra Virke estimerer en økning på hele 25% i 2020, til over 60 millioner pakker, sier Helthjem-sjefen og viser til at økningen er størst blant eldre og de mange som aldri har handlet på nett før.

Bestiller fra lenestolen

Siden det er så lettvint og trygt å bestille et mangfold av varer fra egen lenestol, tror Lunde Angen at disse i stor grad vil fortsette å netthandle også når samfunnet åpner opp igjen.

- For Helthjem har dette en dobbel effekt, folk vil ha varer hjem, nettopp det vi er best på, understreker han.

For bare noen år siden, ville relativt få handlelystne nordmenn bestilt klær på nettet.

Lunde Angen er stolt over å ha sterke merkenavn som klesgiganten Hennes & Mauritz og nettgiganten Boozt blant kundene.

– Her får du prøve ut varen som er levert til ditt eget hjem, for så å eventuelt returnere og bytte til riktig størrelse, seks dager i uken. Dermed er muligheten til å finne noe som passer deg garantert. Færre ønsker å bruke mye tid i butikker, for heller å bruke tid på andre ting som gir dem mer verdi, som familie, venner og hobby. Nå gleder vi oss til fortsettelsen, sier Helthjem-gründer, Anders Lunde Angen til Mtlogistikk.no.

Powered by Labrador CMS