
Offisielt: Still Norge blir en del av Hesselberg
Fra 1. mai er Still Norge en del av Hesselberg AS.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Som Moderne Transport skrev i vinter, kjøper Hesselberg AS Still Norge AS, og samler dermed de to truckmerkene Still og Linde i samme konsern. Globalt er både Still og Linde eid av Kion Group.
- Med Still som en del av Hesselberg styrker vi vårt portefølje- og tjenestetilbud, og vår posisjon som totalleverandør i markedet. Vi er veldig fornøyde med å kunne tilby kundene våre et enda bredere sortiment, og vi er også glade for å få flere nye kollegaer på laget. Dette bidrar til økt kompetansedeling som kommer kundene til gode, sier konsernsjef i Hesselberg, Andreas Corwin.
Vekststrategi
I Norge har Still Norge selskapet 20 års erfaring og er en landsdekkende leverandør, med kontorer i Trondheim, Oslo, Bergen og Stavanger i tillegg til flere servicepunkter.
Oppkjøpet er i tråd med vekststrategien til Hesselberg, som selger flere av de ledende maskinmerkevarene i det norske markedet.
- Vi jobber alltid med å vokse og forbedre tilbudet vårt for å være markedsledende på både kunnskap, maskiner og service. Med Still på laget får både nye og eksisterende kunder større utvalg, kortere responstid og styrket kundeoppfølging, sier Corwin.
Hesselberg AS: Hesselberg Alt Sammen
Hesselberg Truck ble 1. januar en del av Hesselberg AS. Frem til sammenslåingen håndterte salg av Linde-trucker samt materialhåndteringsmaskiner fra CSV Ferrari, hadde i 2022 en omsetning på 556 millioner kroner med rundt 130 medarbeidere, mens Still Norge samme år omsatte for 247 millioner kroner og rundt 53 årsverk. Hele Hesselberg-konsernet har en omsetning på snaut to milliarder kroner og rundt 340 ansatte.
Både Still og Linde er tyske gaffeltruckmerker. som ligger under Kion Group. Still har hovedkontor og produksjon i Hamburg, mens Linde har base i Aschaffenburg nær Frankfurt. Begge merkene er kjent for å være av premium kvalitet og i det øvre pris-sjiktet.
I tillegg til Linde og Still inngår Baoli, Fenwick, Voltas og OM i Kion Group, noe som gjør konsernet til den nest største leverandøren av gaffeltrucker på verdensbasis, bak Toyota Industries.