Finn Martinsen brenner for lokalmiljøet og begynner 1. august som daglig leder i Sparebank 1-stiftelsen på Gran.
Finn Martinsen brenner for lokalmiljøet og begynner 1. august som daglig leder i Sparebank 1-stiftelsen på Gran.

Finn Martinsen gir seg i Toten Transport

Finn Martinsen gir seg som konserndirektør i Toten Transport og vil fra 1. august tiltre stillingen som daglig leder i Sparebank 1-stiftelsen på Gran.

Publisert

Det er lokalavisen Toten i dag som melder om det forestående lederskiftet i den tradisjonsrike transportbedriften. Finn Martinsen vil fra 1. august tiltre stillingen som daglig leder i Sparebank 1-stiftelsen på Gran. 

Tidligere styreleder i stiftelsen

Det er viden kjent at Finn Martinsen har et bankende hjerte for lokalmiljøet i hjembygda på Gran på Hadeland. Da barna var små var han en viktig støttespiller for ski- og korpsmiljøet. Engasjementet fortsatte også etter at barna ble voksne og "flyttet ut av redet", da han fortsatte arbeidet for barn og unge gjennom Sparebankstiftelsen Gran og la ned utallige timer, i en periode også som styreleder. Nå vender han med andre ord tilbake til velkjent territorium for noe han brenner inderlig for.

Begynte som konsernsjef i 2020

Martinsen tiltrådte rollen som konserndirektør i Toten Transport 1. februar 2020.  Før det var han i mange år administrerende direktør i gullsmedkjeden David-Andersen på Gran. 

Til lokalavisen understreker Martinsen at avgangen fra Toten Transport er preget av profesjonalitet og vennskap. Han legger vekt på selskapets fokus på resultatutvikling og lønnsomhet i både hovedselskapet og datterselskapene.

Selv om dette ikke var en planlagt endring, så Martinsen muligheten som måtte vurderes nøye. Han ser frem til å forvalte midler som vil komme tilbake til lokalsamfunnet og gjøre Hadeland og Gran til et mer attraktivt sted å bo.

Operativ styreleder i Toten Transport, Terje Eriksen, anerkjenner Martinsen som en dyktig leder og uttrykker forståelse for hans valg. Prosessen med å finne en ny konserndirektør er allerede i gang, med mål om å ha en erstatter på plass innen slutten av februar.

Powered by Labrador CMS