PostNord ruler e-handelen

PostNord har gjort et nytt markedsfremstøt innen e-handel med å lansere sin nye arena, «Den nordiske e-handelsdagen».

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Arrangementet er en sterk konkurrent til Posten og andre arrangører av tilsvarende netthandel-arenaer som har poppet opp de siste årene.

Solide fagfolk

Følgende ledende fagpersoner med ulike innfallsvinkler og inspirerende foredrag satte standarden for PostNords nye e-handelsarena: Ceo Arne Hjeltnes i Creuna, markedsdirektør Ole Johan Lindøe i Douglas Nordic, trendforsker, forfatter og internasjonal foredragsholder Ståle Økland, NHO-advokat Tom Rune Nilsen, Årets forretningskvinne 2014 i Sverige og logistikksjef i Sportamore, Ulrika Lindgren, Grandshoes-gründer, Fredrik Hammarqvist og e-handelsekspert Arne Anderson i PostNord.

Trender og inspirasjon

– Det er viktig å formidle trender og inspirasjon, sier utviklingssjef for e-handel Kristin Anfindsen i PostNord AS.

- Fremtidens vinnere er de som klarer å skape gode kundeopplevelser og tilfredsstille kundekravene som er i kontinuerlig endring, understreker Anfindsen.

Hun forteller at PostNord har en offensiv holdning til kunnskapsutvikling innen netthandel.

Kravstore konsumenter

– Det er viktig med forståelse for hvilke krav som settes til e-handelaktører og hvilke utfordringer man står overfor. «Den nordiske e-handelsdagen 2015» er en arena hvor vi deler kunnskap til de som vil vite mere om hvordan strategi kan omsettes til praktisk handling. Det gjelder ikke minst de store trendene. Men vi formidler også hva de beste i markedet gjør og hva kundene forventer og krever, sier Anfindsen.

Hun kunne ønske ca. 200 deltagere velkommen til en 15% årlig netthandelvekst.

Norge leder an

– Hvor tar netthandelen veien og på bekostning av hva? Spør Anfindsen som forteller at Norge leder an i en vekst som ikke ser ut til å bremse.

- Nordmenn er nordiske mestere i netthandel etter at de i fjor handlet for over 32 milliarder kroner. I gjennomsnitt brukte vi 8698 kroner hver. Totalt brukte nordiske forbrukere 130 milliarder kroner på e-handel i 2014, sier Anfindsen.

Etter det siste klikket…

Varer skal finnes frem, pakkes, merkes og sendes raskeste vei til kunden. Lagerstyring, transport, levering, returhåndtering og informasjonsløsninger. Systemer som gir full kontroll og oversikt over alt. – Der den digitale kunden handler på nett, jobber vi hver dag i den høyst fysiske verden med å utvikle stadig bedre og raskere løsninger, sier Anfindsen.

B2B foretrekkes

Hun forteller også at B2B e-handel vokser i stor fart og er i ferd med å bli den foretrukne måten å handle på i flere segmenter.

- B2B-løsningenes enorme suksess har gjort nettkundene kravstore og profesjonelle, sier Anfindsen.

 

Powered by Labrador CMS