Enkelt nok med netthandel?

Britiske kunder venter i snitt 142 minutter hver på hjemleveranser i forbindelse med juleshoppingen. Ventetiden estimeres til en kostnad på nesten 8 milliarder kroner.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er CollectPlus, en av Storbritannias ledende aktører innen «pakkeutlevering-i-butikk»-segmentet, som står bak undersøkelsen som er basert på telefonintervju med 2047 voksne respondenter i Storbritannia i november. Det kom frem at gjennomsnittspersonen ventet nesten 32 timer i året på leveranser, der 41% også opplyste at de hadde tatt seg fri fra jobb for å ta imot en ventende forsendelse.

- Vår undersøkelse viser at ufleksible leveranser ødelegger den totale kjøpsopplevelsen for kundene. En grunn til at netthandel appellerer til så mange er fordi det er bekvemt og at folk kan handle når de vil, men kundene ønsker også å få varene levert på et tidspunkt som passer dem. Forhandlere må fokusere mer på å tilby kundene bekvemhet også i leveringsprosessen, sier Neil Ashworth, CEO i CollectPlus.

Powered by Labrador CMS