Steffen Larvoll møter de nye it- og logistikkutfordringene i norsk varehandel som ny markedsutviklingsleder i DRIW AS, Oslo. Foto: Per Dagfinn Wolden
Steffen Larvoll møter de nye it- og logistikkutfordringene i norsk varehandel som ny markedsutviklingsleder i DRIW AS, Oslo. Foto: Per Dagfinn Wolden

DRIW åpner Oslo-kontor

DRIW åpner kontor i Oslo med Kari Bente Skarbø som leder. Med seg på laget har hun blant andre Steffen Larvoll.

Skarbø med lang erfaring fra management consulting og teknologiselskaper skal sammen med det nye DRIW-teamet hjelpe varehandelen med det digitale skiftet.

Selskapet leverer logistikkløsninger som gjør det mulig for varehandelen å skape gode handleopplevelser på tvers av alle kanaler, digitale så vel som fysiske.

- Endrede handlemønstre stiller nye krav til varehandelsaktørenes logistikkløsninger, og etterspørselen etter DRIWs løsninger øker. Sammen skal vi utvikle marked og kunder for DRIW, sier Skarbø og fortsetter:

- Jeg har alltid vært opptatt av hvordan samspillet mellom teknologi og mennesker bidrar til at selskaper når sine forretningsmessige mål, sier Skarbø.

Hun legger til at hun er svært glad for å ha Steffen Larvoll med sine ni års erfaring fra logistikk med på laget.

Kari Bente Skarbø

Måtte si ja

Etter å ha ledet LIS inn i en spennende logistikk-verden, har Larvoll bestemt seg for å prøve noe nytt.

- Med ambisjoner om å løse de utfordringene handelsbransjen står ovenfor med tanke på oversikt over varer, mennesker og kostnader, er dette en utfordring jeg ikke kunne si nei til, forteller Larvoll og understreker følgende:

- Det å være med å etablere den nye logistikken trigger meg. Det er en forutsetning for gode handleopplevelser, og gjør at varehandelen også i Norge kan hevde seg i konkurransen med giganter som Amazon.

Nytt og innovativt produkt

Sentralt i den nye logistikken er kravet til enhetlig datagrunnlag. For å levere gode handleopplevelse til stadig mer krevende kunder, må varehandelsaktørene ha kontroll på dataene.

For dagens handleopplevelser stress-tester den tradisjonelle logistikken. Skal kravene til dagens forbrukere innfris, trenger varehandelsaktørene logistikksystemer med full sporbarhet som er bygget på en moderne plattform, og som er fleksible og skalerbare.

Hårete mål

Selskapet er i kraftig vekst med over 70 medarbeidere i Ålesund og en håndfull medarbeidere i Oslo. Etableringen av Oslo-kontoret er et tydelig signal om at DRIW har hårete mål og ønsker å komme nærmere både kunder og markedet.   

Skarbø fremhever at endringer i handlemønster krever en ny type logistikk. Den nye logistikken skal organisere netthandel, «showrooms», «pop up» og fysiske butikker.

Ifølge DRIWs daglige leder Cathrin Andersen Ødegård er norsk varehandel inne i sin største endring noensinne og den eksplosive økningen i moderne netthandel krever moderne logistikksystemer bygget med fleksibilitet som et grunnprinsipp.

Med bakgrunn i dette har DRIW utviklet TRACE: et ordre-, lager-, butikk- og transportsystem som gir vareeier full kontroll og sporing på hele varestrømmen. TRACE analyserer og behandler all datamengden fortløpende og kalkulerer til enhver tid optimale lager- og transportbevegelser.

Til toppen