• Lager
  • It og supply chain
  • Godstransport
  • Mtvarebil.no
  • Stilling ledig

Meny

  • Lager
  • It og supply chain
  • Godstransport
  • Mtvarebil.no
  • Stilling ledig

Moderne Transport-prisen til Carl-Erik Arnesen

VERDIG VINNER: Carl-Erik Arnesen (62) er sauebonden med nesten 40 års erfaring fra oppdrettbransjen, som har jobbet de siste årene med å revolusjonere norsk fisketransport.

Norwegian Gannet har fått dispensasjon

Striden rundt Norwegian Gannet fortsetter, men slakteskipet har nå fått dispensasjon til å operere i ett år.

Tingretten stanser fiskeriministerens «nei»

Norwegian Gannet får likevel frakte norsk laks snarveien til Kontinentet. Men fiskeriministeren vurderer å anke tingrettens avgjørelse. 

Fishy business?

Redaktør Øyvind Ludt i Moderne Transport mener det er en skandale om et norsk, spennende milliardprosjekt, med klare logistikk- og miljøgevinster, stanses av et pirkete lovverk og en motvillig statsråd med bakgrunn fra prosjektets konkurrenter.

Fremtidens slakteskip fikk jomfruturen

I løpet av vinteren skal Norwegian Gannet etter planen slakte fisk i Norge og frakte fisken direkte til Danmark.

Vi trenger en større tilskuddspott for å få laks fra vei til sjø

INNLEGG: Med mer penger kan både tradisjonelle prosjekter og nødvendige nyvinninger som Hav Line drive side om side. Hvis vi skal få ned klimautslippene må vi stå sammen om de gode løsningene, ikke kjempe mot hverandre.

Vil erstatte laksevogntogene med små biler

Og de skal være selvkjørende.

«Slakter» 7000 vogntog

Hav Line Vessels nye hybridfartøy gjør at norsk oppdrettslaks aldri er innom norsk jord, og kutter tusenvis av vogntog.

Fulle fiskevogntog får forkjørsrett

Statens vegvesen vil gi forkjørsrett for fisketrailere og andre kjøretøy på veg opp Grøtfjordfjellet. Sammen med redusert hastighet og varsel om smalere veg skal det forebygge nye utforkjøringer vegen til Tromvika.

NCL til Stokmarknes

For første gang anløper NorthSea Container Line (NCL) Stokmarknes.

Sjømateksport for 91 milliarder

Prisrekord og høy etterspørsel har gjort 2016 til et fabelaktig år for norsk sjømatnæring.

Forenkler fiskeeksporten

Cermaq og KGH forenkler nå fiskeeksporter til EU via Finland.

Redaktør:
Øyvind Ludt

Ansvarlig redaktør:
Thomas Witsø-Bjølmer

Salgssjef:
Kenneth Johnsen

Selger:
Finn Mobæk

Selger:
Trine Johannessen


All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

Besøksadresse:
Sofiemyrveien 6D
1412 Sofiemyr

Redaksjon:
[email protected]

(+47) 66 82 21 21

Postadresse:
Postboks 11
1411 Kolbotn

Salg:
[email protected]

Annonsering

Tips oss

Personvernerklæring